کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اظهارنظر مشاوران رئیس‌جمهور در عدم رای اعتماد به نیلی احمدآبادی بی‌تاثیر نبوده است/ دولت قبل از معرفی وزیر با مجلس مشورت کند

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه مشاوران در دولت طوری درباره مسائل اظهارنظر می‌کنند که انگار مجلس باید تابع نظرات آن‌ها باشد، گفت: مجلس نمی‌تواند نسبت به این اظهارنظر‌ها بی‌تفاوت باشد و تا حدودی اظهارنظرهای مشاوران و معاونان رئیس‌جمهور بر عدم رای اعتماد به نیلی احمدآبادی تاثیر داشته است.

"اسماعیل کوثری" نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مشاوران در دولت طوری درباره مسائل اظهارنظر می‌کنند که انگار مجلس باید تابع نظرات آن‌ها باشد، اظهار داشت: پیش از این نیز بسیاری از نمایندگان بیان کرده بودند که مشاوران دولت می‌توانند به صورت مثبت و هم منفی بر تعاملات میان دولت و مجلس اثرگذار باشند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: معاونان دولت باید بدانند که صحبت‌هایی که انجام می‌دهند خطاب به یک یا دو نفر نیست بلکه ۲۹۰ نفر نماینده در مجلس است که نمی‌توانند نسبت به این اظهارنظر‌ها بی‌تفاوت باشند و تا حدودی اظهارنظرهای مشاوران و معاونان رئیس‌جمهور بر عدم رای اعتماد به نیلی احمدآبادی بی‌تاثیر نبوده است.  
 
وی با اعلام اینکه شایعه معرفی حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور به عنوان وزیر بعدی علوم در مجلس وجود دارد، بیان داشت: با توجه به اینکه شخصیت‌های برجسته‌ای در حوزه دانشگاه‌ و وزارت آموزش عالی وجود دارد که می‌توانند کاندیداهای بسیار مناسبی برای تصدی پست وزارت علوم باشند، معرفی آشنا که در حوزه دانشگاه حضور ندارد کار درستی نیست.

کوثری در ادامه افزود: زمانی که رئیس‌جمهور می‌گوید به دنبال رعایت عدالت هستند و براین اساس هم می‌خواهند کار‌ها را جلو ببرند، پس می‌تواند افرادی را معرفی کند که مورد قبول مجلس و هم دولت و همچنین بر روی کل مجموعه دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اثرگذار باشند.
 
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خاطرنشان کرد: لذا اگر دولت قبل از معرفی وزیر پیشنهادی علوم با مجلس مشورت کرده و بعد از بررسی‌ها آن شخص را به صورت رسمی معرفی کند، بسیار بهتر و اثرگذارتر خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار