وزیر بهداشت در جمع مسئولین سازمان‌های بیمه‌گر:

پزشکانی که خارج از تعرفه دریافت کنند رشوه گرفته‌اند/ بیمه‌ها باید قراردادشان را با متخلفان لغو کنند

دکتر هاشمی با بیان اینکه وزارت بهداشت اجازه نمی‌دهد کسانی که خارج از تعرفه اعلام شده در کشور خدماتی ارائه دهند، گفت: من شخصا اجازه نمی‌دهم پزشک متخلف طبابت کند و در آن هیچ شکی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز در جلسه هماهنگی با سازمان‌های بیمه گر در راستای طرح تحول گفت: بیمه‌های تکمیلی موظف هستند اطلاعات بیمه‌شدگان تکمیلی را به ما بدهند، چراکه متولی وزارت بهداشت است و شما هم بخشی از دولت هستید تا الان هم بیمه‌های تکمیلی که اطلاعات را نداده‌اند، تخلف کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه بیمه‌های تکمیلی منابعشان را از دولت می‌گیرند اما اطلاعات را به خودت دولت نمی‌دهند ادامه داد: وزارت بهداشت اجازه نمی‌دهد که کسانی که خارج از تعرفه اعلام شده در کشور خدماتی را ارائه دهند و قانون را زیر پا بگذراند. باید توجه داشت که من به عنوان وزیر بهداشت اجازه نمی‌دهم پزشکی که تخلف کرده طبابت کند و در این شکی وجود ندارد. 

هاشمی با تاکید براینکه همه پزشکان باید به اخلاق برگردند و با هیچ احدی رودربایستی ندارم عنوان کرد: ما هزار و دویست میلیارد تومان از بودجه وزارت بهداشت را صرف قانون کتاب تعرفه گذاری کردیم که از ۱۵ آبان این کتاب به طور رسمی در کلیه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی اجرا می‌شود. 

وی گفت: در حوزه مدیریت بنده در کلیه بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی، به طوری جدی با متخلفین برخورد می‌شود چرا که من شخصا کسی را که خارج از تعرفه دریافت کند را رشوه می‌دانم. 

هاشمی افزود: ما همواره با سازمان‌های بیمه گر همراه بودیم و آنها نیز با ما همکاری‌های خوبی داشتند، ما آماده هستیم پیشنهادات جدید را بپذیریم و اصلاحات منطقی انجام شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر پزشکی یا بیمارستانی متخلف شناخته شود، شما سازمان‌های بیمه باید لغو قرارداد کنید. 

وی با بیان اینکه بخش خصوصی امروز به شدت محتاج بیمه‌های تکمیلی است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد افرادی وجود دارند که فکر می‌کنند که برخورد‌ها و نظارتهای ما مقطعی است و لابی‌گری‌هایشان تاثیر گذار خواهد بود اما مطمئن باشند که برخورد‌ها متفاوت‌تر از قبل است و دولت و جامعه پزشکی همراه و مصمم هستند و شما هم باید کمک کنید. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۳۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۳
خداوند پدرومادر وزیربهداشت رابیامورزد واقعا لیاقت وزیرومدیربودن رادارد چراچرابقیه وزیراپیگیررشو ورانت نیستن ازمردم کمک بگیرند که انشاءا... این موضوع ریشکن شود مخصوصا دروزارت صنعت ومعدن وگمرک
آخرین اخبار