مجری طرح تاسیسات تقویت گاز کشور:

ظرفیت انتقال گاز خط چهارم سراسری افزایش یافت

ظرفیت انتقال گاز خط چهارم سراسری با بهره برداری از واحدهای سوم و چهارم تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی وزارت نفت علی اکبر مرآتی مجری طرح تاسیسات تقویت گاز کشور اظهار داشت: ظرفیت این ایستگاهها ١١٠ میلیون متر مکعب با فشار حدود PSIA ١٣٠٠ است.
 
مرآتی افزود: این پروژه برای افزایش ظرفیت انتقال گاز کشور روی خط چهارم سراسری و تامین مصارف گاز استان اصفهان و فارس تعریف شده است.
 
وی با اشاره به این که ایستگاه تقویت فشار گاز ارسنجان روی خط لوله چهارم سراسری با مساحت ١٨ هکتار در ٢٣ کیلومتری ارسنجان واقع شده است، تصریح کرد: این تاسیسات در ارتفاع ١٥٧٤ متری از سطح دریا واقع شده که دارای فشار ورودی ١٠١٧ PSIA  و فشار خروجی ١٣٠٥ PSIA  است.
 
وی با بیان این که ٤ ایستگاه تقویت فشار گاز روی خط لوله ٥٦ اینچ چهارم سراسری با هدف تقویت فشار گاز این خط لوله طراحی شده است، تاکید کرد: خط لوله سراسری چهارم در منطقه شیراز تا اصفهان قرار دارد و این خط شامل چهار ایستگاه ٥، ٦، ٧ و ٨ در شهرستانهای ارسنجان، صفاشهر، آباده و شهرضا است.
 
مجری طرح تاسیسات تقویت گاز کشور یادآور شد: تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان، شامل ٤ واحد توربوکمپرسور، با آرایش ١+٣ است که پیشتر ٢ واحد از این تاسیسات نصب و راه اندازی شد و هم اکنون نیز واحدهای سوم و چهارم آن به بهره برداری رسیده است.
 
به گزارش شانا، در منطقه ٥ عملیات انتقال گاز، ١٢ تاسیسات تقویت فشار گاز، ٥ مرکز بهره برداری خطوط لوله و ٤٥ واحد توربوکمپرسور موجود و در حال سرویس دهی بوده که تاسیسات تقویت فشار گاز ارسنجان، از جمله تاسیسات فعال در این منطقه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار