خبرهای لحظه به لحظه؛

جاده‌های مهران، چذابه و شلمچه پر ترافیک اما روان است/ نیاز به اتوبوس برای انتقال زائران از مرزها احساس می‌شود

حجم تردد خودروها در جاده‌های منتهی به مرزهای مهران، چذابه، شلمچه و بالعکس سنگین اما بار ترافیکی در این مسیرها روان است و نیاز به حضور خودروهای حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس در مناطق مرزی به ویژه مهران احساس می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه در جریان بازید از مرز بین المللی مهران اظهار کرد: سه مرز مهران، چذابه و شلمچه در چند روز اخیر با موج بازگشت زائران به کشور مواجه بودند.
 
وی افزود: یکی از مشکلات در روزهای گذشته، کمبود اتوبوس برای انتقال زایران بود که از عصر دیروز با ورود اتوبوس به این مرزها، تردد زایران با سهولت بیشتری انجام شد.
 
رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: تاکنون حدود 50 درصد از زایران عتبات عالیات از طریق مرزهای مهران، چذابه و شلمچه به کشور بازگشته اند.
 
وی گفت: متاسفانه طی چند روز گذشته چندین فقره تصادف رانندگی منجر به جرح و فوت در جاده‌های منتهی به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه رخ داد که عامل اصلی این حوادث خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.
 
سردار مومنی با توصیه به رانندگان به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، افزود: به علت بارش برف و باران در جاده‌های مواصلاتی برخی از استان‌های کشور، رانندگان ضمن رعایت فاصله قانونی با خودرو جلویی با سرعت مطمئنه در جاده‌ها رانندگی کنند.
 
پایانه مرزی مهران در جنوب غربی استان ایلام این روزها به کانون اصلی و میعادگاه دوستداران و شیفتگان ائمه اطهار (ع) برای سفر به عراق تبدیل شده است.
 
این مرز بین‌المللی به سبب امنیت بالای مناطق پیرامونی و مسیرهای تردد در داخل کشور عراق و نیز کوتاهی راه تا شهرهای مذهبی عتبات عالیات اکنون پرترددترین منطقه مرزی کشور محسوب می‌شود.
 
بر پایه آمارها، تاکنون بیش از 600 هزار زایر سوگوار از این راه خود را به کربلا و دیگر شهرهای مقدس عراق رسانده اند.

رئیس پلیس راهور گفت: قرارگاه ترافیکی اربعین به منظور آسان سازی تردد زائران عتبات عالیات به کشور راه اندازی شده است.
 
مومنی گفت:قرارگاه طرح ترافیکی اربعین نظیر طرح های نوروزی و تابستانی است و با حضور دستگاه‌های خدمت رسان نظیر پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، راهداری، شهرداری‌ها و راه و شهرسازی وظایف خود را انجام می‌دهد.
 
وی ادامه داد: این قرارگاه ستادی تا پایان ماه صفر هر سال در استان ها فعال است و در مسیرهای تردد زائران به ویژه استان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام فعالیت می کند.
 
وی همچنین با بیان اقدامات پلیس در تردد روان خودروها در سفر بازگشت زائران عتبات عالیات به کشور، اضافه کرد: در مهران، محدودیت‌های ترافیکی ویژه اعمال شده و در برخی مناطق نیز محدودیت‌های ترافیکی محلی اعمال می‌شود.
 
سردار مومنی اضافه کرد: در شلمچه و چذابه کمبودی در این خصوص وجود ندارد و از لحاظ وسایل نقلیه عمومی در وضع قابل قبولی است.
 
مرزهای مهران، چذابه و شلمچه از مهم ترین مبادی تردد زائران ایرانی به مقصد عتبات عالیات است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.