ریابکوف:

راکتور اراک و تحریم‌ها، مسائل حل نشده مذاکرات هسته‌ای هستند/ ظرف فردا یا پس فردا توافقنامه حاصل نخواهد شد

نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت مسئله رآکتور آب سنگین اراک و نحوه لغو تحریم‌های ایران، جزو مسائل حل‌نشده در مذاکرات هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه گفت نحوه فعالیت رآکتور آب سنگین اراک و نحوه لغو تحریم‌های علیه ایران، از جمله موضوعات حل‌نشده در مذاکرات هسته‌ای است.

وی گفت: "متأسفانه، تمامی این موارد، هنوز جزو موضوعات حل‌نشده هستند."

وی افزود: "نمی‌خواهم یک مورد را در مقابل دیگر موارد بزرگ کنم، نه به این دلیل که تعیین اینکه کدام مسئله در مرکز مباحث قرار دارد برای ما دشوار است، بلکه به این خاطر که ما مدت زیادی است که روی موضوعات در قالب یک بسته کار می‌کنیم و ایجاد موازنه میان ابعاد مختلف توافق، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است."

ریابکوف گفت: با وجود تلاش های برخی کشورها در جامعه بین المللی با هدف زیر سوال بردن این توافق نامه ، ما بر این باوریم که نتیجه ای که ما در حال حاضر برای این مذاکرات پیش بینی می کنیم مطمئنا سبب تقویت امنیت منطقه ای و جهانی خواهد شد.
 
به گفته معاون وزیر امور خارجه روسیه، این توافق به ویژه برای منطقه اهمیت دارد، جایی که روند بی ثباتی بار دیگر در تقویت شده است.

ریابکوف همچنین ابراز امیدواری کرد این بار در مذاکرات عقب نشینی وجود نخواهد داشت . او در عین حال افزود ظرف فردا یا پس فردا این توافقنامه حاصل نخواهد شد.

منابع دیپلماتیک اتحادیه اروپا اعلام کردند دور دیگری از مذاکرات هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک در سطح معاونان وزرای امور خارجه در روز 17 دسامبر در ژنو برگزار خواهد شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار