الاخباریه سوریه:

امنیت منطقه خط قرمز ایران است

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه با بازتاب مصاحبه اخیر وزیر دفاع ایران گزارش داد: وزیر دفاع ایران اعلام کرد که کشورش چهارمین قدرت موشکی است و امنیت منطقه خط قرمز آن است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این شبکه در گزارشی که علا ابو خضر گزارشگر این شبکه درباره سخنان وزیر دفاع جمهوری اسلامی درباره قدرت موشکی ایران تهیه کرده بود اعلام کرد: تهدیدهای واهی که ایران در گذشته و اکنون با آن مواجه است، تهدیدهای مستمر آمریکا و اسرائیل است.  حسین دهقان، وزیر دفاع ایران، بر راهبرد سیاسی کشورش تاکید کرد.
پافشاری آمریکا و دیگر کشورهای گروه پنج بعلاوه یک در وارد کردن موضوع سامانه های موشکی ایران در مذاکرات هسته ای، سبب شد که دهقان تاکید کند ایران تسلیم زیاده خواهی ها نخواهد شد و موشک های ایران صرفا قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

گزارشگر این شبکه در ادامه افزود: در همین حال، تهران از دستیابی به فناوری جدید سامانه موشکی خبر داد و یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در این خصوص اعلام کرد که این توانمندی سبب وحشت دشمنان خواهد شد. این سامانه موشکی قادر است ناوهای هواپیمابر متخاصم را با موشک هایی که سرعت بیشتر از سرعت صوت دارند هدف قرار دهد. به این ترتیب، به گفته دهقان ایران به چهارمین قدرت موشکی جهان تبدیل می شود.

این شبکه در ادامه این گزارش افزود: حسین دهقان همچنین از دیگر توانمندی های ایران در کنار توانمندی موشکی آن خبر داد و اعلام کرد ایران به طور طبیعی با دولت سوریه و عراق همکاری می کند و امنیت و ثبات عراق و سوریه در واقع امنیت و ثبات منطقه به شمار می رود. او تاکید کرد که گروه تروریستی داعش جریان داخلی سوری نیست بلکه آمریکا و رژیم اسرائیل در پشت آن قرار دارند و آنها هستند که از عناصر مسلح آن حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند و در این خصوص با برخی از کشورهای منطقه نیز همکاری می کنند. تصریحات مسئولان ایران بار دیگر تاکیدی بر این است که امنیت منطقه خط قرمز است و همکاری سوریه، عراق و ایران گامی اساسی برای مقابله با فشارهای خارجی و خطر انتشار تروریسم است.

انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار