در مستند "خط مقدم" مطرح شد

رژیم صهیونیستی در تقاطعی از آتش قرار دارد/ نقش‌آفرینی دریابان شمخانی در تولید موشک سوخت جامد/ تدبیر رهبری در ساخت موشک نقطه‌زن

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز می‌بینیم که رژیم صهیونیستی در تقاطعی از آتش از حزب‌الله تا جهاد اسلامی قرار گرفته و سرزمین‌های اشغالی در تیررس موشک‌های مقاومت هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ حضرت "آیت‌الله خامنه‌ای" فرمانده معظم کل قوا در مستند "خط مقدم" که از شبکه دو سیما پخش شد، فرمودند: برخی از کشورها دنباله‌روی آمریکا هستند و در مقابل آن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
 
ملت با هوشمندی عزت‌مندی را به دست آوردند / وضعیت ایران پس از 30 سال  
 
ایشان افزودند: حال پس از 30 سال ببینید جمهوری اسلامی ایران در چه وضعیتی قرار دارد و آن کشورها در چه وضعیتی هستند و این نشان از عزم و عدم وابستگی ایران دارد که این یک فرصت بوده و ملت ایران با هوشمندی آن را به دست آورده است. 

 
اسکاد C باید ساخته می‌شد

در ادامه این مستند سردار سرتیپ "امیرعلی حاجی‌زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: شهید طهرانی‌مقدم (در آن زمان) هدفگذاری کرد که اسکادC که موشکی با برد 500 کیلومتر است باید ساخته شود و زیرساخت‌های آن آماده بود و باید یک سری اقدامات هم انجام می‌گرفت اما پروسه ساخت آن به پیچیدگی موشک "شهاب 1 " نبود.

 
موشکی با برد یک هزار و 150 کیلومتر برای هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی


وی ادامه داد: شهید طهرانی‌مقدم هدفگذاری‌اش برای موشکی با برد یک هزار و 150 کیلومتر بود تا بتوانیم رژیم صهیونیستی را هدف قرار بدهیم.  
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به این که شهید طهرانی‌مقدم برای تمام اهدافش برنامه داشت تاکید کرد: وی همواره نقطه جدیدی را برای رشد صنعت (موشکی) تعریف می‌کرد.  
 
سردار حاجی‌زاده گفت: موشک‌های سوخت مایع ایران، "شهاب  2 "، "قدر F,H " هستند و کار شبانه‌روزی که دانشمندان در صنعت موشکی انجام دادند از توان طراحی ایده تا محصول تماما ایرانی بود.
 
وی با بیان این که موشک قیام با برد 800 کیلومتر مشابه ندارد، اظهار داشت: این موشک مشخصات هندسی‌اش شبیه شهاب 1 بوده و از نظر برد ارتقا یافته است.

 
موشک فاتح 110 جز موشک‌های به روز دنیا
 
فرمانده نیروی هوافضا افزود: بعد از یک مقطعی از تاریخ ما موشک " فاتح 110 " که سوخت جامع و از جمله موشک‌های بسیار به روز دنیاست را ساختیم که از نظر برد و دقت بسیار عالی است.

 
موشک‌های سوخت جامد ایرانی/ نقش آفرینی دریابان شمخانی در پروژه موشک سوخت جامع
 
سردار حاجی‌زاده با بیان اصرار شهید طهرانی مقدم در بخش ساخت "موشک اسرائیل‌زن با سوخت جامد" گفت: پروژه‌هایی در دست بود که به موشک "عاشورا" و "سجیل" رسیدیم و وزارت دفاع سرمایه‌گذاری کرد و دریابان شمخانی تلاش‌هایی در این زمینه انجام داد و موشک به نتیجه رسید.  
 
تدبیری رهبری در ساخت موشک‌زن نقطه‌زن
 
وی ادامه داد: تدبیر مقام معظم رهبری این بود که موشک‌ها نقطه‌زن باشند و توصیه ایشان همواره موشک‌ها نقطه‌زن شوند.  
 
سردار حاجی‌زاده با اشاره به توانمندی موشک‌های "هرمز 1 و 2" در عرصه مبارزه با سپرهای موشکی عنوان کرد: موشک هرمز 2 اواخر سال 92 به نتیجه رسید و در سال 93 رسانه‌ای شد و امروز ساخت موشک از ایده تا محصول کاملا بومی است.


 

بی‌شمار پایگاه داریم

 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما بیشمار پایگاه داریم و کشور باید دارای عزت باشد و نمی‌توان جلوی دشمن دست دراز کرد و باید دست روی زانوی خود بگذاریم و در جنگ و پس از جنگ هیچ کمکی حتی سیم‌خاردار را از ما دریغ کردند.  

 

ر‍ژیم صهیونیستی در تقاطعی از آتش قرار دارد

وی افزود: امروز می‌بینیم که رژیم صهیونیستی در تقاطعی از آتش از حزب الله تا جهاد اسلامی قرار گرفته و شهرهای این رژیم در تیررس (موشک‌های) مقاومت هستند و اگر امروز مقاومت در منطقه دارای انواع راکت است ثمره تلاش شهید طهرانی‌مقدم بوده و البته شهید طهرانی‌مقدم معتقد بود که باید تکنولوژی ساخت را در اختیارشان قرار بدهیم و در این مورد مقاومت را خودکفا کرد.
 

شهید طهرانی‌مقدم باعث شد تحریم‌ها بی‌خاصیت شوند
 
سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: ما از روز اول با محدودیت و تحریم در حوزه نظامی مواجه بودیم اما دانشمندان و متخصصینی مثل شهید طهرانی‌مقدم باعث شدند تحریم‌ها بی‌خاصیت شوند. 

 
سپر موشکی کارایی ندارد
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به تلاش دشمن برای جلوگیری از دستیابی ایران به فناوری موشکی اظهار داشت: آن‌ها نتوانستند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند و موضوع سپر موشکی هم که مطرح می‌شود کارایی ندارد و اگر داشت چرا در مذاکرات بحث موشک‌ها را مطرح می‌کنند.  

 
درود بر کسانی که امام(ره) و رهبری را در صنعت موشکی یاری می‌کنند 

در ادامه مستند خط مقدم شهید "حسن طهرانی‌مقدم " فرمانده فقید یگان‌های موشکی سپاه پاسداران گفت: وقتی به عقبه فرماندهان بزرگ برمی‌گردیم می‌بینیم که آن‌ها با تعداد کم چه کارهای بزرگی را انجام دادند و این به معنی برکت به مجموعه‌هایی است که با اخلاص خدمت می‌کنند و درود بر کسانی که امام(ره) و رهبری را در صنعت موشکی یاری می‌کنند.

 
وی ادامه داد: در این طرح عزت، پیروزی و نورانیت را می‌بینیم که باعث موفقیت شما در دنیا و آخرت می‌شود و تلاش می‌کنیم که امر آقا (مقام معظم رهبری) را اطاعت کنیم.

 
دشمن اگر حمله کند پاسخ می‌دهیم
 
در ادامه این مستند "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آن چیزی که باعث شده دشمن سر عقل بیاید قدرت دفاعی ایران بوده و آن‌ها می‌دانند که اگر حمله کنند پاسخ می‌دهیم و لذا مذاکره می‌کنند و مذاکره کنندگان باید با صلوات بر روح شهدا مذاکرات را آغاز کنند که همه این‌ها به پشتوانه 8 سال دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام است. 




 
در پایان مستند خط مقدم "محسن رفیق دوست" وزیر سابق سپاه خاطرنشان کرد: تا زمانی که تلاش و خود اتکایی است امثال شهید طهرانی‌مقدم در جایگاه الهی خود لذت می‌برند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار