دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

رشد قارچ گونه سایت‌های جعلی، اثر منفی کسری بودجه در امر پژوهش از جمله اتفاقات آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ در هفته‌ای که گذشت دانشگاه شاهد اتفاقات متعددی بود.
 
توزیع دانشجو در میان دانشگاه‌ها نامناسب است/ دانشگاه آزاد بدون تصمیم‌گیری وزارت علوم فعالیت دارد
آهومنش رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد بدون تصمیم گیری وزارت علوم فعالیت دارد، شاهد توزیع نامناسب دانشجو در میان دانشگاه‌ها هستیم.

تمدید پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای به شیوه آموزش‌های خاص
معصومیان رییس مرکز آموزشهای آزاد و خاص گفت: نوبت دوم پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای به شیوه آموزش‌های خاص تحصیلی 94- 1393 تمدید شد.

نمره دانشجویان دانشگاه پیام نور واقعی‌تر از سایر دانشگاههاست/ دانشجویان پیام نور 2 الی 3 بار در سال کنکور سراسری می‌دهند
جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به سراسری بودن آزمون در دانشگاه پیام نور دانشجویان این دانشگاه با سواد‌تر از سایر دانشگاه‌ها هستند.

دانشگاه آزاد باید برای هر رشته محل مجوزی جداگانه اخذ کند/با یک تفاهم‌نامه نمی‌توان در 750 کد رشته محل پذیرش نمود
جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تاکنون دانشگاه آزاد به استناد یک تفاهم نامه کلی شروع به پذیرش در بیش از 750 کد رشته محل کرده است که چنین اقدامی به لحاظ قانونی غیر منطقی و مغایر با قانون است.

برگزاری اجلاس هیات امنای استانی دانشگاه آزاد از ۱۳ تا ۳۰ دی‌ماه/ تصویب بودجه ۹۴ در اجلاس
شایانفر رئیس مرکز هیات امناهای استانی گفت: اجلاس هیات امنای استانی دانشگاه آزاد شامل ۳۱ استان کشور از ۱۳ تا ۳۰ دی‌ماه امسال به ریاست میرزاده در سازمان مرکزی تهران برگزار می‌شود.

رونمایی از 2 کتابخانه در 22 بهمن‌ماه
افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در بهمن ماه جاری از 2 کتابخانه‌ی Book Store،Clean Room رونمایی می‌شود.

میزان بودجه پژوهشی کافی نیست/ میزان اعتبار طرح‌ها باید مشخص شود
فرهادی، وزیر علم تحقیقات و فناوری گفت: با وجود افزایش ۲۸ درصدی بودجه پژوهشی در سال ۹۴ اما میزان بودجه کافی نیست.

تجهیزات دانشگاه‌ها با استانداردهای روز هماهنگ نیست
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگرچه سعی شده است بودجه آموزش عالی نسبت به سال قبل وضعیت بهتری داشته باشد اما نقاط ضعفی هم در بودجه 94 وجود دارد که قابل تذکر و یادآوری است.

سرپرستی بیش از 6 ماه شبه قانونی دارد
جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سرپرستی بیش از 6 ماه بر دانشگاه‌ها آفات و ضایعات علمی آموزشی فراوانی به همراه دارد به گونه‌ای که هم فرد سرپرست بلاتکلیف است و هم تبعیت لازم از سرپرست ایجاد نمی‌شود.

تخصیص 71 درصدی اعتبار دانشگاهها در 9 ماهه اول سال جاری
امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت : در نه ماهه سال جاری 71درصد از اعتبار دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی تخصیص یافته است و امیدواریم با مساعدت دولت یازدهم همانند سال گذشته این میزان تا پایان سال به نزدیک 100 درصد افزایش یابد.

آغاز ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد دوره فراگیر دانشگاه پیام نور از 14 دی ماه
محمد علی کریمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور  گفت: ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد دوره فراگیر نوبت پانزدهم دانشگاه پیام نور از تاریخ 93/10/14 آغاز و تا 93/10/21 ادامه دارد.

اعزام 500 دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل به عمره مفرده
حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی رئیس دبیرخانه نهاد رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور گفت: 500 دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

تلاش جهت جذب 12 هزار دانشجو در بهمن 93/ هیچ محدودیتی جهت پذیرش دانشجو وجود ندارد
شاه‌آبادی سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر گفت: تلاش ما جهت جذب 12 هزار دانشجو در 3 مقطع آموزش عالی وجود دارد چنانچه هیچ محدودیتی جهت جذب دانشجو وجود ندارد.

فهرست موسسات آموزش عالی آزاد مجری دوره‌های حین کار اعلام شد
معصومیان رییس مرکز آموزشهای آزاد گفت: فهرست موسسات آموزش عالی آزاد مجری و همکاران مجری دوره‌های کاردانی و کار‌شناسی حین کار علمی کاربردی اعلام شد.

کسری‌ بودجه روی پژوهش اثر منفی می‌گذارد
معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت: کسری‌ بودجه روی پژوهش اثر منفی می‌گذارد که البته تا حدودی رفع شده اما نه به طور کامل ودر این زمینه هنوز مشکل داریم.

عقد تفاهم نامه همکاری خانه تئا‌تر دانشگاهی ایران با مرکز آفرینش منشور هنر
زارعی دبیر تئا‌تر دانشگاهی، اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دبیرِ خانه تئا‌تر دانشگاهی ایران از عقد تفاهم نامه همکار ی خانه تئا‌تر دانشگاهی ایران با مرکز آفرینش منشور هنر خبر داد.

سیاسی بودن دانشجویان به معنی فهم سیاسی است
حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌هاگفت: سیاسی بودن دانشجویان به معنی فهم سیاسی، آگاهی از جریانات سیاسی و در ‌‌نهایت رفتار سیاسی مبتنی بر تحلیل دقیق است.

تولید انبوه ماشین برقی دانشگاه آزاد نیازمند همراهی دولت و شهرداری است
میرزاده رئیس دانشگاه آزاد گفت : امیدوارم با همراهی دولت و شهرداری تهران بتوان ماشین برقی دانشگاه آزاد را به تولید انبوه رساند.

قدم‌های اساسی تجاری سازی ماشین برقی در مجلس برداشته می‌شود
ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی قدم‌های اساسی را برای تجاری سازی و تولید ماشین برقی بر خواهد داشت.

ماشین برقی این دانشگاه به شکل اتوبوسی ساخته می‌شود
موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد قزوین گفت: با حمایت رئیس دانشگاه آزاد امیدواریم، بتوانیم ماشین برقی دانشگاه آزاد قزوین را به شکل اتوبوسی بسازیم.

بی‌توجهی بودجه ۹۴ به سرانه دانشجویان شبانه/ خطر تعطیلی دانشگاه‌های شبانه
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متأسفانه لایحه بودجه ۹۴ کوچک‌ترین نگاهی به سرانه دانشجویان شبانه نداشته است و با توجه به این شرایط دانشجویان شبانه باید شهریه سنگینی را برای تحصیل خود بپردازند که موجب کاهش انگیزه آن‌ها برای تحصیل در دوره شبانه دانشگاه‌ها می‌شود.

دانشگاه آزاد نیازمند یک بازنگری اساسی است/ باید شیوه مدیریت در این دانشگاه تغییر کند
حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌هاگفت: دانشگاه آزاد نیازمند یک بازنگری اساسی است و باید شیوه مدیریت در این دانشگاه تغییر کند و مدیریت علمی بر آن حاکم گردد.

حضور 189 دانشجوی دکترای در نشست مربوط به تعطیلات ژانویه
شایان فر دبیر دومین نشست هم اندیشی دانشجویان خارج از کشور گفت: 189 دانشجوی دکتری ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور در نشست هم اندیشی مربوط به تعطیلات ژانویه حضور دارند.

واحد علوم و تحقیقات به پایلوت فعالیت‌های علمی و پژوهشی و قطب اول هوافضای کشور تبدیل می شود
مهدی نصیری رییس انجمن هوافضا واحد علوم و تحقیقات گفت : از طراحان پروژه ماهواره امید در همایش ثریا که به همت انجمن علمی هوافضای واحد علوم و تحقیقات برگزار شد ، با تاکید بر لزوم گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: در این راستا، ماهواره آزاد ست در آینده نزدیک به همت پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی ساخته می شود.

رشد شتاب علمی در گروی توسعه تحصیلات تکمیلی است
میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به سیاست‌های علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: برای شتاب رشد علمی در کشور راهی جز توسعه تحصیلات تکمیلی وجود ندارد.

رشد قارچ گونه سایت‌های جعلی با عنوان نشریات معتبر/ رسیدگی به وضعیت سایت‌های جعلی در سطح کلان
شریفی مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی معاونت پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به رشید قارچ گونه سایت‌های جعلی به عنوان نشریات معتبر، باید این مسئله در سطح کلان رسیدگی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار