مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

تاسیس خانه های امن توسط بهزیستی/حمایت و توانمندسازی زنان در معرض خشونت

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از تاسیس خانه های امن خبرداد و گفت : این امر می تواند در حمایت و توانمند سازی زنان در معرض خشونت تاثیر بسزایی داشته باشد.

ولی الله نصر مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: راهنمای مداخلات تخصصی در خانه های امن توسط رئیس سازمان بهزیستی کشور به تمامی بهزیستی های  سراسر کشور ابلاغ شد.

نصر ادامه داد:در بررسی خشونت خانوادگی که در همه جوامع و کشور ها به عنوان معزل شناخته شده سازمان  بهزیستی این ضرورت را احساس کرد که این راهنمار ا در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی تدوین کند.

وی ادامه داد: به استناد ماده 10 ، 21و 29 قانون اساسی کشور و ماده لایحه قانونی تشکیل سازمان بهزیستی مصوب مورخ 24/3/59 و مذمون اول و چهارم سند چشم انداز توسعه 20 ساله کشور و هم چنین مواجه صحیح با افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان و فراهم کردن زمینه زندگی سالم و به استناد آیین نامه چتر ایمنی رفاه مصوب هیات وزیران و برطبق سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه اقتصادی ، اجتماعی ،فرهنگی مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان در آن خانه های امن توسط سازمان بهزیستی کشور برای زنان خشونت دیده و در معرض خشونت تاسیس شد.

 وی با اشاره به اینکه ، هدف از تاسیس این خانه ها حمایت و توانمند سازی زنان و دخترانی است که در معرض خشونت قرار دارند، تصریح کرد: خدمات ارائه شده ممکن است به صورت سرپایی و اقامتی باشد که از آن جمله می توان به خدمات تخصصی ،مددکاری اجتماعی ، روانشناسی ، بهداشتی ، درمانی ، حقوقی ، فرهنگی ، آموزشی و اشتغال اشاره کرد.

نصر افزود:این افراد بعد از ارزیابی توسط تیم تخصصی به درون خانواده بازخواهند گشت که این امر با نظر تیم کارشناسی و باهمکاری مراجع قضائی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۸:۴۴ ۱۷ تير ۱۳۹۶
این کار بشدت باعث تضعیف بنیان خانواده و از بین رفتن حریم ها و آبروی افراد میشود.
افزایش این مشکلات رابطه مستقیم با وضعیت بد اقتصادی دارد.
آخرین اخبار