تبریز؛

توجه به زیرساخت‌های عشایری شهرستان اهر اولویت اداره امور عشایری

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس،توجه به زیرساخت‌های عشایری شهرستان اهر را یکی از خواسته های جامعه عشایری این منطقه عنوان کرد و خواستار توجه مسئولین اداره کل عشایری استان و سایر مسئولین ذیربط به این امر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛عباس فلاحی از تلاش نمایندگان مجلس در جهت ارائه تمهیدات و تسهیلات ویژه به جامعه عشایری کشور در قالب طرح جدید خبر داد و از کارشناسان و دست اندرکاران متولی امور عشایری خواست تا طرح ها و نظرات کارشناسی خود را دراین زمینه با نماینده گان مجلس حوزه مطرح تا با ارائه یک طرح جامع و کامل حمایتی از این قشر خدوم و زحمتکش، گام های عملی دراین زمینه برداشته شود.

وی، در قسمتی دیگر از سخنان خود افزود: در برنامه پنج ساله در تمامی مواردی که به حوزه روستایی مربوط می شد در کنار اعتبارات روستایی اختصاص اعتبار به مناطق عشایری نیز توجه شد که این امر نشان از توجه ویژه دولت و مجلس به نقش عشایر کشور می باشد.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به اینکه قشلاق اخیر از توابع بخش مرکزی اهر در حد فاصل مشگین شهر – اهر یکی از قشلاق های مهم شهرستان اهر می باشد که به علت کم توجهی به این منطقه با مشکلات مهم از جمله راه و پل ارتباطی رنج می برند خواستار تلاش همه جانبه تمامی مسئولان ذیربط در حل مشکلات این قشلاق شد.

وی، همچنین بیمه عشایر و روستائیان را یک اقدام مثبت دولت در جهت حمایت و تأمین آتیه قشر عشایری عنوان کرد و افزود: متأسفانه با وجود تلاش های دولت و مجلس و تصویب آن به علت آشنا نبودن عشایر و روستائیان با مزایای این بیمه اقدام مناسبی جهت پوشش بردن عشایر برای بیمه عشایر صورت نگرفته که امیدواریم دراین راستا تعاونی‌های عشایری پیشقدم شده و گام‌های اساسی دراین زمینه بردارند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.