جاده اردبیل سرچم؛

موانع و مشکلات جاده اردبیل سرچم برداشته می شود

خدابخش استاندار اردبیل با اشاره به حادثه خیز بودن جاده اردبیل سرچم گفت: برای جلوگیری از تصادفات زیاد در محور اردبیل سرچم 27 مورد عیب و ایراد این محور برداشته می شود تا این جاده به امن ترین جاده کشور تبدیل شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جاده اردبیل – سرچم به طول 118 کیلومتر و طول مسیر نهایی 178 کیلومتر، با هزینه ای بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد ریال به منظور برقراری ارتباط مستقیم شهرهای استان اردبیل با استان های مرکزی کشور و تسهیل ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در راستای سیاست های توسعه ای و رفع نیازهای اقتصادیاجتماعی استان اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استانی در آذر ماه سال 90 افتتاح شد.

كاهش زمان سفر از استان اردبيل به بسياری از استان های كشور از جمله تهران، زنجان، همدان، قم، اصفهان و فارس، كاهش آمار سوانح جاده ای، كاهش مصرف سوخت و به تبع آن كاهش آلودگی هوا، افزايش سرعت رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و كشاورزی مناطق شمال غربی كشور، تسهيل صادرات و واردات از طريق مرز بيله سوار و پارس آباد و رشد چشمگير منطقه فوق العاده مستعد دشت مغان از لحاظ كشاورزی و تسهيل انتقال توليدات اين منطقه به محل هاي مصرف از جمله اهداف احداث اين راه بود.

200 تراشه جاده اردبیل سرچم ایمن سازی شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیش از 200 تراشه در این محور وجود دارد که اغلب آنها ایمن‌سازی شده و تنها سه تراشه به شکل غیراستاندارد باقی مانده که شرکت زیرساخت‌های راه کشور که متولی اصلی محور اردبیلـ سرچم است باید این مشکل را برطرف کند و بدون نقص تحویل ما بدهد.

حیدری با بیان اینکه در روشنایی تونل‌های جاده اردبیل سرچم مشکلی وجود ندارد بیان کرد: در هیچ جاده‌ای از استان اردبیل به اندازه سرچم علائم نصب نشده به طوری که از این جهت هیچ مشکلی نیز وجود ندارد.

3 مجتمع بین‌ راهی در محور اردبیل ـ سرچم در حال احداث است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: سه مجتمع بین راهی و خدماتی در محور اردبیل ـ سرچم در حال احداث است.

بدالحسین علی‌اکبری افزود: ما به صورت مستمر احداث این سه مجتمع را توسط بخش غیردولتی تعقیب می‌کنیم و امیدواریم در فرجه زمانی تعیین‌شده تا فصل گردشگری این مجتمع‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان گفت: کلیه مسیرهای صعب‌العبور و حادثه‌خیز این محور زیر پوشش تلفن همراه است و در این مسیر هیچ مشکلی وجود ندارد و113 کیلومتر از 127 کیلومتر مسیر اردبیلـ سرچم دارای پوشش تلفن همراه است و از 14 کیلومتر باقی‌مانده با تأمین برق دو دکل و سایت تلفن همراه، هفت کیلومتر صاحب پوشش تلفن همراه شده و هفت کیلومتر باقی‌مانده در دست اجراست.

50 درصد تصادفات جاده اردبیل سرچم مربوط به واژگونی خودروهاست

حیدریان جانشین پلیس راه استان اردبیل گفت: 50 درصد تصادفات محور اردبیل ـ سرچم مربوط به واژگونی خودروها بوده که آن هم به دلیل شیب‌های تندی است که در این مسیر وجود دارد.

وی تصریح کرد: در چند مورد تصادف با دیواره تونل رخ داده، به طوریکه ما قبل از راه‌اندازی این محور 16 مورد ایراد اساسی پلیس راه را برای بهره‌برداری از این مسیر به گوش مسئولان رساندیم و به صراحت گفتیم که شیب تند این مسیر برخلاف ادعای راه و شهرسازی حتی بیشتر از 15 درصد در برخی از نقاط است.

جانشین پلیس راه استان گفت:‌ با وجود احداث 9 مورد پارکینگ در 20 کیلومتر حادثه‌خیز این مسیر نیاز به کنارگذر و پارکینگ بیشتری دارد تا امکان توقف بیشتر خودروها فراهم آید.

امیدواریم با ایمن سازی مناسب جاده اردبیل سرچم و نصب سیستم های روشنایی و کنترلی در این جاده شاهد هیچ تصادفی نباشیم.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، جاده ، سرچم ، رفع ، موانع ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.