فرماندار اردبیل؛

یارگیری‌های سیاسی وظیفه آموزش و پرورش نیست

فرماندار اردبیل گفت: یارگیری‌های سیاسی وظیفه آموزش و پرورش نیست و متولیان آموزش و پرورش باید در مسیر صحیح تعلیم و تربیت گام بردارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی فرمانداری اردبیل، جواد زنجانی در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور روسا و مدیران نواحی 1 و 2 آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: اساس و عامل توسعه و پیشرفت هر کشور آموزش و پرورش است.

وی با تبریک هفته شورای آموزش و پرورش و آرزوی توفیق و موفقیت برای قشر عظیم آموزش و پرورش افزود: اعضای شورای آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز بازوان آموزش و پرورش هستند و کارنامه ‌شورای آموزش و پرورش کارنامه موفق و قابل ارزیابی است ولی کافی نیست و باید کارهای انجام نشده بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

فرماندار اردبیل با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید سر و کارش با آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت باشد و از حاشیه‌ها و جنجال‌های سیاسی دوری کند، تصریح کرد: یارگیری‌های سیاسی وظیفه آموزش و پرورش نیست و متولیان آموزش و پرورش باید در مسیر صحیح تعلیم و تربیت گام بردارند و یک مدیر و معلم دلسوز زمانی موفق است که دانش‌آموزانش با معدل بالا قبول شده و رتبه‌های خوبی نیز در دانشگاه‌های معتبر کسب کند و اگر ریزش داشته باشد غصه آن را بخورد و اگر کمترین افت آموزشی و تربیتی نیز داشته باشیم باید نگران باشیم.

زنجانی نگاه اشتغالزایی به آموزش و پرورش را تاسف‌بار خواند و گفت: مربی و معلم و مسئولان آموزش و پرورش باید به عنوان عاشق و دلسوز و با مهارت کافی در آموزش و پرورش باشند و دیدگاه اشتغالزایی دیدگاه منصفانه و خوبی نیست.

این مسئول ادامه داد: برای تعهد و عشق و محبت معلمان و مربیان آموزش و پرورش و همچنین تعلیم و تربیت جایگزینی وجود ندارد و رابطه معلم با دانش‌آموزان و رابطه عاطفی و اخلاقی همه این‌ها یک الگو است که باید در آموزش و پرورش به این مسئله اهمیت داده شود.

فرماندار اردبیل با اعلام اینکه گم شده‌های معضلات اجتماعی را باید در آموزش و پرورش یافت، گفت: ساختارهای اجتماعی تخریب شده، هجوم فضاهای مجازی و تهاجم فرهنگی بار همه این‌ها بر دوش آموزش و پرورش و راه نجات آن‌ها نیز آموزش و پرورش می‌تواند باشد.

زنجانی با اعلام اینکه تمام مسئولان تربیت‌یافته آموزش و پرورش هستند، عنوان کرد: مسئولان باید مشکلات آموزش و پرورش را به راحتی درک کنند و در جهت رفع آن تلاش کنند.

وی ساختار آموزش و پرورش را خیلی قوی دانست و از عدم وجود نخبه‌ها در آموزش و پرورش انتقاد کرد و افزود: چرا باید نخبه‌های آموزش و پرورش در خود آموزش و پرورش فعالیت نداشته باشند و باید در این زمینه فکر اساسی کرد تا نیروهای متخصص نباید از آموزش و پرورش دور باشند.

فرماندار اردبیل پایین آمدن سن اعتیاد و معضلات اجتماعی را یک تهدید بزرگ برای همه خواند و تصریح کرد: توجه به آموزش و پرورش می‌تواند در کاهش این معضلات مفید واقع شود.

زنجانی در پایان گفت: شایسته سالاری باید بر مبنای تعلیم و تربیت باشد و اگر شایسته سالاری رعایت نشود به تعلیم و تربیت خدشه وارد خواهد شد چراکه مدیران و متولیان آموزش و پرورش صاحب نظر در تعلیم و تربیت هستند.

انتهای پیام/ زا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.