«علیرضا کوشک جلالی»:

وظیفه کارگاه‌های آموزشی، برانگیختن کنجکاوی هنرجویان است

علیرضا کوشک جلالی، وظیفه کارگاه‌های آموزشی را برانگیختن کنجکاوی هنرجویان و دادن سرنخ به آنها دانست.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، علیرضا کوشک جلالی که از پنجم تا نهم بهمن، کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی خلاق را در کارگاه دکور بنیاد رودکی برگزار می‌کند، گفت: «در این کارگاه، پایه کار روی تمرینات عملی است، اما به مسائل نظری نیز پرداخته می‌شود. شیوه‌های نوین رسیدن به نقش و رابطه کارگردان و بازیگر در فرآیند رسیدن به نقش، موضوع محوری این کارگاه است.»
 
وی در ادامه توضیح داد: «در کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی خلاق، به این پرسش‌ها، پاسخ نظری و عملی داده می‌شود؛ این که بازیگر باید چه توانایی‌هایی داشته باشد؟ با چه نوع تمرینات تئوریک و عملی می‌توان به این توانایی‌ها دست یافت؟ کارگردان کیست؟ چه توانایی‌هایی باید داشته باشد؟ با چه نوع تمرینات تئوریک و عملی می‌توان به این توانایی‌ها دست یافت؟ کارگردان با چه شیوه‌هایی می‌تواند بازیگر را هدایت کند؟»
 
کوشک جلالی در تعریف کارگردان و بازیگر خلاق گفت: «بازیگر و کارگردان خلاق کسی است که در فرآیند رسیدن به یک هدف، یک ایده، یک نقش، یک اجرا و...  بدون دستور صادر کردن و اجبار، با فراگیری شیوه‌های نوین بازیگری و کارگردانی، به هدفش می‌رسد.»
 
این کارگردان درباره تاثیرگذاری و مفید بودن کارگاه‌های آموزشی اظهار کرد: «ما قرار است 30 ساعت در کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی خلاق کار کنیم؛ در واقع چیزی فراتر از زمانی که هنرجویان در یک ترم در دانشگاه به کلاس می‌روند. در ضمن وظیفه کارگاه، بر انگیختن کنجکاوی هنرجویان و مطرح کردن شیوه‌های جدید است؛ این هنرجویان هستند که باید سرنخ را بگیرند و خود را با شیوه‌های مطرح شده آموزش دهند.»
 
کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی خلاق با حضور علیرضا کوشک جلالی از پنجم تا نهم بهمن در کارگاه دکور بنیاد رودکی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار