حمایت از کودکان سرطانی در محوطه تئاتر شهر

مهدی صالحیار، نویسنده و کارگردان نمایش «حایات» اعتقاد دارد، آثار بخش خیابانی جشنواره سی‌و‌سوم تئاتر فجر، بسیار متفاوت و خوب بوده و با استقبال گرم تماشاگران روبرو شده‌اند.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ مهدی صالحیار، نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «حایات» در رابطه با نام و داستان این اثر گفت: حایات واژه‌ای کردی به معنی حیات و زندگی است. موضوع این نمایش در خصوص حمایت از کودکان سرطانی است و براین اساس، شخصیت‌ها و کاراکترهای نمایش همگی کم سن و سال هستند.

این کارگردان که از شهر مرند در جشنواره امسال شرکت کرده است ادامه داد: در این نمایش، تعدادی کودک، طی یک داستان کوتاه از هم سن و سالان خود که مبتلا به بیماری سرطان هستند، حمایت می‌کنند و زندگی را به آنان باز می‌گردانند.

صالحیار با بیان اینکه این نمایش از جمله کارهای فولکلوریک است که داستانی امروزی را روایت می‌کند، خاطرنشان کرد: تقریباً نزدیک دو سال است که با کودکان کم سن‌و‌سالی که روی فرم حرکات بدنی تسلط دارند، برای اجرای این نمایش تمرین کرده‌ایم.

این کارگردان با تاکید بر این‌که تئاتر خیابانی بسیار بهتر از بخش‌های دیگر جشنواره عمل می‌کند افزود: امسال در بخش تئاتر خیابانی، شاهد نمایش‌های متفاوت و با کیفیت خوبی بوده‌ایم که از سوی مخاطبان هم بسیار استقبال شده‌اند. از آن‌جا که تئاتر خیابانی، همه نوع سلیقه را در نظر می‌گیرد، هیچ‌‌گاه بدون تماشاگر نخواهد ماند.

نمایش خیابانی «حایات» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار، پنجشنبه نهم بهمن، ساعت 16:30 در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری اردشیر صالح‌پور تا 12 بهمن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ رض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار