تقویم تاریخ در آینه ورزشی؛

خطر لغو مسابقات به خاطر نابسامانی فدراسیون فوتبال

امروز یکشنبه 12 بهمن 1393 هجری شمسی برابر با 11 ربیع الثانی 1436 هجری قمری و یک فوریه 2015 میلادی است.

خطر لغو مسابقات به خاطر نا به سامانی فدراسیون فوتبالبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،‌63 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌ها و دسته‌جات آزاد تهران تیم‌های شاهین ، استقلال، شرق، تهران جوان، دارایی، دماوند،عقاب، جوان و ایرج‌ شرکت داشتند که تیم شاهین توانست با شکست دادن حریفان خود قهرمان این مسابقات شود اعضا تیم شاهین عبارت بودند از: نادر افشار، فریدون صادقی، فاخری، عراقی، محسن آزاد، محمود شکیبی، محبیان، امیر مسعود برومند، مصطفوی، روحانی و امیر آقا حسینی.

55 سال پیش در چنین روزی تیم‌های فوتبال برگزیده ایران استقلال، شاهین ،‌دارایی، کیان و تهران جوان به علت نداشتن توانایی‌ مالی فدراسیون فوتبال و نابسامانی‌ وضعیت داخلی فدراسیون در مسابقات قهرمانی ایران شرکت نکردند.

53 سال پیش در چنین روزی رگینل‌ از آلمان شرقی قهرمان پرش اسکی جهان شد این اسکی باز 25 ساله موفق شد در مسابقات قهرمانی جهان در لهستان پرش‌هایی به میزان 97.98.5.103 متر انجام دهد و قهرمان جهان نبود پس از رگنیل‌ ، نیوکلا از شوروی دوم  ونیلو نانل از فنلاند سوم شد.

 45 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی آزاد جام تفلیس‌ گرجستان به پایان رسید این مسابقات در کاخ ورزش تفلیس‌ در حضور  ده هزار تماشاگر برگزار شد محمد قربانی در 52 کیلو گرم و جهانگیر عبدالباقر در وزن سوم کشتی گیرانی بودند که موفق شدند مدال‌طلا دست یابند همچنین محمود دهدشت در 62 کیلو گرم عنوان سوم این رقابت‌ها را بدست آورد.

43 سال پیش در چنین روزی در مسابقه بوکس حرفه‌ای جهان در دسته میان وزن حوزه بالوئیس‌ از آمریکا مسابقه داد. این بوکسور مکزیکی توانست حریف خود را در دور پانزدهم با امتیاز شکست دهد و عنوان قهرمانی خود را در دسته میان وزن جهان حفظ کند.

42 سال پیش در چنین روزی در مسابقات قهرمانی باشگاه‌ه‌های تهران تیم‌های پاس و بانک ملی در برابر هم قرار گرفتند. تیم پاس موفق شد با نتیجه 2 بر صفر بانک ملی را شکست دهد. گلهای این دیدار را محمد صادقی در دقایق 35 و 44 برای پاس زد. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور پنج هزار تماشاگر برگزار شد.

41 سال پیش در چنین روزی مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران به پایان رسید. در این دوره از مسابقات 77 بازی برگزار شد و تیم هما توانست با شکست دادن تیم دخانیات در دیدار نهایی به مقام قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.پس از دخانیات تیمهای پاس و پرسپولیس به ترتیب سوم و چهارم شدند.

همچنین 41 سال پیش در چنین روزی تیم هما تهران قهرمان والیبال باشگا‌ه‌های ایران شد. در مسابقه پایانی تیمهای هما و استقلال در برابر هم قرار گرفتند و تیم هما توانست استقلال را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد. پس از تیم استقلال تیمهای دیهیم و پاس به ترتیب سوم و چهارم شدند.

40 سال پیش در چنین روزی استونز در مسابقات دو و میدانی قهرمانی آمریکا موفق شد در ماده پرش ارتفاع از مانع دو متر و 26 سانتی متری بپرد و رکورد قبلی داخل سالن جهان را که دو متر و 25 سانتی متر و متعلق به والری برومل از شوروی بود یک سانتی متر افزایش دهد.

همچنین 40 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو و میدانی آمریکا دان ریپلی پرنده آمریکایی موفق شد رکورد پرش با نیزه داخل سالن جهان را افزایش دهد. او از مانع 5 متر و 51 سانتی متری عبور کرد. دان ریپلی توانست دو سانتی متر بر رکورد جهانی بیافزاید.

انتهای پیام/
برچسب ها: شرکت ، روحانی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار