تقویم تاریخ در آیینه ورزش؛

بهترین ورزشکار دنیا معرفی شد

امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ هجری شمسی برابر با ۲۸ ربیع الثانی ۱۴۳۶ هجری قمری و ۱۸ فوریه ۲۰۱۵ میلادی است.

بهترین ورزشکار دنیا معرفی شدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ ۵۹ سال پیش در چنین روزی ای‌ها روش دونده ۱۵۰۰ متر مجارستانی را نویسندگان و کار‌شناسان ورزشی آلمان بهترین ورزشکار دنیا در سال ۱۹۵۵ میلادی شناختند. روژه هوتن دونده نیمه استقامت بلژیکی عنوان دوم را بدست آورده، اولاندنسون وزنه بردار سنگین وزن آمریکایی سوم و آنچلیو اتومبیلران آرژانتینی چهارم و لوئیز دوچرخه سوار فرانسوی پنجم و تونی برات قهرمان آمریکایی تنیس ششم شد. 
 
۵۸ سال پیش در چنین روزی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ترکیه در مجارستان در تالار ورزشی بوداپست با یکدیگر مسابقه دادند. در کشتی آزاد ترکیه ۷ بر ۱ به پیروزی رسید و در کشتی فرنگی این تیم مجارستان بود که موفق شد تیم ترکیه را ۷ بر ۱ شکست دهد.
 
۴۸ سال پیش در چنین روزی مسابقات تنیس انفرادی باشگاه‌های تهران به پایان رسید. در این رقابت‌ها امیر احتشام‌زاده از تیم استقلال در بین ۱۳۴ شرکت کننده مقام نخست را بدست آورد.
 
۴۵ سال پیش در چنین روزی در مسابقات اسکی قهرمانی جهان، کارل اسکی بازی ۳۱ ساله اتریشی بار دیگر به مقام قهرمانی جهان در ماده مراپیچ بزرگ رسید. او با زمان ۲ دقیقه و ۴ ثانیه و ۴ صدم ثانیه مسیر ۱۴۹۰ متری مسابقه را طی کرد و اول شد.

۴۴ سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران، تیم‌های پرسپولیس و آرارات در برابر یکدیگر قرار گرفتند. در این مسابقه تیم پرسپولیس موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر آرارات را شکست دهد، این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور ده هزار تماشاگر برگزار شد. گل‌های این مسابقه را صفر ایران پاک در دقیقه ۱۰، ۵۴ و ۸۵ زد.
 
۴۳ سال پیش درچنین روزی یازدهمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی در ژاپن پایان یافت. ورزشکاران کشور شوروی با ۸ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۳ مدال برنز مقام نخست این بازی‌ها را بدست آوردند. آلمان شرقی با ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۷ مدال برنز دوم شد و سوئیس با ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۳ مدال برنز مقام سوم را بدست آورد.  
 
۳۵ سال پیش در چنین روزی در مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام مالارین که در سوئد برگزار شد، تیم منتخب شوروی به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های لهستان و مجارستان عنوان‌های دوم و سوم را بدست آوردند. شوروی در وزن‌های ۵۷، ۶۲، ۸۲ و ۹۰ کیلوگرم ۴ مدال طلا کسب کرد. لهستان در ۶۴ و ۷۸ کیلوگرم و مجارستان در ۵۲، ۱۰۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم مدال طلا گرفت. ۲۹ سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال ایران الف در رقابت‌های بین المللی فوتبال گرامیداشت دهه فجر مقابل تیم فوتبال لهستان قرار گرفت و این دیدار پس از ۱۲۰ دقیقه تلاش به تساوی بدون گل انجامید. در ضربات پنالتی ایران ۳ بر ۱ حریف خود را شکست داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار