منتقد ورزش ماهیگیری: سازمان محیط زیست و گردشگری هیچ توجهی به رشد این ورزش ندارند

سینا خواجه نوری، گفت: سازمان محیط زیست و گردشگری با بی توجهی و غفلت نسبت به ورزش ماهیگیری مانع پیشرفت این ورزش شده‌اند

منتقد ورزش ماهیگیری: سازمان محیط زیست و گردشگری هیچ توجهی به رشد این ورزش ندارندسینا خواجه نوری، منتقد رشته ورزشی ماهیگیری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: سازمان محیط زیست با در اختیار قرار دادن زیست محیطی مناسب در منطقه حفاظت شده و همچنین سازمان گردشگری با جذب توریست و ایجاد درآمد زایی می‌توانند هم از جهت کیفی و هم کمی در جهت رشد و اعتلای این ورزش کمک شایانی کرده اما کوچکترین اهمیتی به این ورزش نداده و حمایتی نمی‌کنند.

وی در ادامه افزود: در ایران یک نوع ماهی به نام سونگ وجود دارد که در کل جهان معروف است و از تمام کشورهای جهان تمایل دارند برای دیدن این گونه از آبزیان با هزینه شخصی خودشان به کشورمان سفر کنند. بیشتر کشورهای جهان در این رشته ورزشی به طور حرفه‌ای فعالیت کرده و حتی مسابقات داخلی و برون مرزی برگزار می‌کنند ولی به دلیل جدید بودن این رشته در کشورمان فعالیت جدی توسط مسئولان ورزشی صورت نمی‌پذیرد.

سینا خواجه نوری، همچنین تصریح کرد: برای حضور در مجامع بین‌المللی و برگزاری مسابقات برون مرزی از نظر علمی از خیلی از کشورها عقب هستیم و باید خود را از نظر سطح کمی وکیفی به آنها برسانیم و فدراسیون ورزش‌های همگانی باید شرایطی مهیا کند که مربیان با تجربه و متخصص تربیت کند و توسط این مربیان با دیگر کشورها مراوداتی انجام پذیرد.

وی اذعان کرد: یک سوم جمعیت آمریکا در رشته ماهیگیری به طور حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و حتی در خیلی از کشورها وسایل ماهیگیری را عرضه می‌کنند در این زمینه نیز ایران هیچ فعالیتی از خود نشان نمی‌دهد.

سینا خواجه نوری، بیان کرد: مردم ایران به رشته ماهیگیری به عنوان تفریح نگریسته و به خاطر تفریح خود به زندگی آبزیان لطمه می‌زنند خیلی از آبزیان خاص در رودخانه‌های کشورمان وجود دارند که مردم ما به این گونه‌ از آبزیان توجهی ندارند و به زندگی آنها آسیب می‌رسانند در صورتی که کشورهای دیگر به آنها خیلی اهمیت می‌دهند.

وی همچنین بیان کرد: در کشورهای دیگر آبزیان را به اندازه نیازشان صید می‌کنند ولی در ایران بیش از حد این کار را انجام می‌دهند. این ورزش برای اعصاب و روان بسیار سودمند است و در خیلی از کشورها پزشکان برای مداوای بیماران ابتدا به آنها این ورزش را توصیه کرده و بعد درمان را آغاز می‌کنند مغولستان یک کشور توسعه نیافته است ولی به این ورزش جایگاه ویژه‌ای اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: مسئولان انجمن ورزش ماهیگیری برای پیشرفت این ورزش تلاشهای زیادی به کار بستند ولی به دلیل بی توجهی فدراسیون ورزش همگانی این ورزش نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد. برای رشد این ورزش نیاز به فرهنگ سازی و آشنا کردن مردم با طبیعت و آب و ورزش ماهیگیری دارد که زمان زیادی می‌طلبد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما از سازمان محیط زیست توقع زیادی نداریم فقط یک محیط مناسب برای رشد این ورزش و آموزش آن به علاقمندان در اختیار ما قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.