سنندج؛

چگونه از آسیب‌های احتمالی ناشی از نور صفحات نمایش جلوگیری کنیم؟

یک کارشناس ارشد هوش مصنوعی در کردستان گفت: ابزارهایی برای کاهش ضرر ناشی از رنگ آبی صفحات نمایش به شکل نرم افزاری به وجود آمده‌اند که تاحدزیادی می توانند این نیاز را برای شما مرتفع سازد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، داریوش زندی گفت: امروزه اکثر افراد به میزان قابل توجهی در حال نگاه کردن به صفحه نمایش کامپیوتر یا گوشی‌های خود هستند. 

وی افزود: همانطور که می دانید این نور برای انسان مضر بوده و یکی از مشکلات نشأت گرفته از آن، اختلال در خواب فرد است که خود این اختلال باعث مشکلات بدتری خواهد شد.

این کارشناس ارشد هوش مصنوعی گفت: از طرف دیگر صفحات نمایش رنگی، از یک سری پیکسل تشکیل شده‌اند که هر پیکسل شامل سه رنگ قرمز، سبز و آبی  است به طوری که هر تصویری را که بر روی صفحه نمایش خود می‌بینید ترکیبی از این سه رنگ می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات نشات گرفته از نگاه کردن به صفحه  نمایش کامپیوتر و گوشی های موبایل برای کودکان نیز بسیار حادتر است، عنوان کرد: مشکل اختلال در خواب ناشی از رنگ آبی تولیدی از صفحه نمایش می‌باشد. 

وی با بیان اینکه رنگ آبی باعث اختلال در ترشح هورمون ملاتونین می‌شود، گفت: اگر این هورمون ترشح نشود بدن در حالت کار برای فعالیت باقی می‌ماند، پس اگر فردی به هنگام شب، به ویژه قبل از خواب به صفحه نمایش خیره شود، به هیچ وجه خواب عمیقی را تجربه نخواهد کرد و صبح به سختی از خواب برخواسته و احساس خستگی خواهد کرد.

زندی افزود: با توجه به این مشکل، ابزارهایی برای کاهش ضرر ناشی از رنگ آبی صفحات نمایش به شکل نرم افزاری به وجود آمده‌اند و در دسترس عموم قرار دارند. 

وی بیان کرد: اگر از کامپیوتر شخصی استفاده می‌کنید f.lux یکی از بهترین ابزارهای موجود در این زمینه می‌باشد و اگر از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنید اپلیکیشن Twilight می‌تواند این نیاز را برای شما مرتفع سازد.

این کارشناس ارشد هوش مصنوعی گفت: هر دوی این ابزارها به شکل اتوماتیک نور را برای شما تنظیم می‌کنند و بر اساس موقعیت جغرافیایی این ابزارها نور صفحه نمایش را در شب برای شما به گونه ای تنظیم می‌کنند که کمترین آسیب را به شما برسانند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.