تداوم اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران/

حمایت 64 سناتور آمریکایی از لایحه کنگره علیه "مذاکرات هسته ای ایران"

جمعی از سناتور های آمریکا حمایت خود را از لایحه ضدایرانی کنگره در باره روند معامله هسته ای کاخ سفید با جمهوری اسلامی اعلام کردند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسرائیل هیوم ؛ این خبرگزاری اسرائیلی در خبری به نقل از "وال استریت ژورنال "نوشت : دست کم 64 سناتور آمریکایی از طرح کنگره که بر اساس آن هرگونه معامله هسته ای با ایران توسط دولت باراک اوباما ابتدا باید به تصویب نمایندگان آمریکایی درآید ، حمایت کردند . چنانچه تعداد حمایت کنندگان از این لایحه از سه تن بیشتر شود ، وتوی اوباما نیز نمی تواند آن را لغو نماید . 

در همین حال ، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک درجمعی از اعضای گروهک منافقین مدعی شد  : باراک اوباما باید موضع گیری قویتری در قبال برنامه هسته ای ایران اتخاذ نماید  . رییس جمهور آمریکا نباید درباره ایران مماشات کند . تهران به ما ثابت کرده که نمی تواند در زمینه فعالیت های هسته ای قابل اعتماد باشد . 

برگزاری نشست با گروهک منافقین در حالی انجام گرفت که این سازمان تروریستی از سال 2012 در لیست سسیاه سازمان های تروریستی و مسلح ایالات متحده قرار گرفته است . 

جولیانی همچنین تاکید کرد : اقدامات اوباما در معامله با ایران بی پروایانه است و زمینه را برای کنترل کامل تهران شمال خاورمیانه فراهم می کند . نفوذ فزاینده ایران در سوریه و عراق بر همگان روشن شده و این کشور بعنوان رقیبی خطرناک برای عربستان سعودی محسوب می شود . 

شایان ذکر است که طی روزهای اخیر رایزنی های فراوانی میان مقامات غربی از جمله جان کری ، وزیر خارجه آمریکا و لوران فابیوس ، وزیر خارجه فرانسه انجام شده تا ازاین طریق بخش های دیگری از اختلاف نظرات در گفتگوهای هسته ای برطرف شود . 



انتهای پیام /
برچسب ها: لایحه ، سنا ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار