وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

حج و زیارت زمان خوبی برای تعامل کشورهای اسلامی است/ سفر ایتالیا غنی و پربار بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعاملات دو کشور ایران و بنگلادش فرصت حج و زیارت را موقعیت خوبی برای تعامل با کشورهای اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، نشست خبری "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه در وزارت ارشاد به دلیل جلسه‌ی وی با نمایندگان بنگلادشی با تأخیر برگزار شد.

بنابراین گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از حضور در میان خبرنگاران با اشاره به توافقات و مذاکرات بین ایران و بنگلادش گفت: "موکیو رحمان" وزیر امور دینی بنگلادش طی این دو روز گذشته ملاقات های خوبی در تهران داشته است. وی طی بازدید‌هایی که از سازمان حج و زیارت و سازمان اوقاف و امور خیریه داشته است، زمینه‌ساز همکاری‌های مختلف با ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرصت حج و زیارت موقعیت خوبی را برای تعامل با کشورهای مسلمان دیگر فراهم می‌کند گفت: خوشبختانه ارتباط بین دو کشور ایران و بنگلادش از سال 1355 تا کنون ادامه داشته و گسترش می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همکاری‌های فرهنگی این دو کشور گفت: تاکنون 100 کتاب به زبان بنگلادشی و بیش از 30 فیلم و سریال به این زبان ترجمه و به کشور بنگلادش ارسال شده است. همچنین یک مجله‌ی بنگلادشی با همکاری ایران 34 سال است که منتشر می‌شود و در زمینه‌ی قرآن، حافظان و قاریان قرآن بنگلادشی در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند.

پس از سخنان وزیر ارشاد "موکیو رحمان" با ابراز خوشحالی از سفر به ایران گفت: من به دستور نخست وزیر بنگلادش برای ارتباطات بیشتر و مذاکرات فرهنگی با ایران به تهران سفر کردم و امیدوارم این سفر نتایج خوبی در زمینه‌ی ارتباطات دو کشور داشته باشد.

جنتی در خصوص سفر به ایتالیا و دستاوردهای آن بیان کرد: سفر به ایتالیا به دعوت وزیر میراث فرهنگی و سازمان گردشگری توریسم ایتالیا صورت گرفت و هدف از این ملاقات با مقامات ایتالیایی امضای موافقت‌نامه که هر سه سال یکبار تمدید خواهد شد.

وزیر ارشاد با اشاره به ملاقات با وزیر میراث فرهنگی ایتالیا بیان کرد: در همه‌ی بخش های فرهنگی، هنری، گردشگری، میراث فرهنگی و حوزه‌ی ورزش توافق‌نامه‌هایی امضا شده که از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و اجرای مفاد آن بر دستگاه‌های دیگر نیز لازم الاجراست.

وزیر ارشاد با بیان اینکه با وزیر آموزش عالی ایتالیا ملاقاتی صورت گرفته است، گفت: در حوزه‌ی پژوهشی، علمی و تکنولوژی مذاکرات خوبی صورت گرفت که امیدوارم اثرات آن به زودی بروز یابد.

وی با اشاره به ملاقات با رئیس مجلس نمایندگان گفت: مذاکرات در این زمینه نیز مثل حوزه‌های دیگر خوب برگزار شد ضمن اینکه با وزیر امور خارجه، وزیر سنا، وزیر فرهنگ واتیکان نیز ملاقات هایی خوبی صورت گرفت.

جنتی با ابراز خرسندی از انجام مذاکرات مطلوب با مقامات ایتالیایی گفت: در مجموع سفر بسیار غنی و پرباری داشتیم که امیدواریم در آینده‌ی نزدیک تأثیرات آن را در جامعه مشاهده کنیم.

گفتنی است؛ خبرنگاران به دلیل تاخیر زیاد تصمیم به ترک جلسه گرفته بودند که وزیر و مهمانان بنگلادشی وارد شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار