یک روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

3 عامل مهم در ایجاد اختلال دریادگیری کودکان

یک روانشناس گفت: اختلال یادگیری به طیف گسترده‌ای از مشکلات کودکان برمی‌گردد که از جمله آنها می‌توان به پیش فعالی عوامل عضوی و ضریب هوشی کم اشاره کرد.

حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه اختلال یادگیری به طیف گسترده‌ای از مشکلات کودکان برمی‌گردد که در آن کودک یادگیری سالم خود را از دست می‌دهد،  اظهار کرد: اختلال یادگیری انواع  و اقسام مختلفی دارد به عنوان مثال پیش فعالی در کودکان که در اثر آن کودک تمرکز خود را از دست می‌دهد می‌تواند به عنوان یک نوع اختلال یادگیری تلقی شود. 

وی افزود: در بحث اختلالات یادگیری ابتدا باید به عوامل عضوی پرداخته شود به عبارت دیگر مشکلات بینایی، شنوایی و یا حرکتی در خیلی مواقع توانایی یادگیری کودک را پایین می‌آورد. 

در صورتی که او از این نظر مشکلی نداشت گام بعدی بررسی ضریب هوش یا هوش بهراو است. 

ابراهیمی مقدم با بیان اینکه کودکانی که از درجه پایینی از ضریب هوشی برخوردار هستند توانایی خوبی برای یادگیری ندارند تصریح کرد: بسته به نوع اختلال شیوه مقابله با آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در ارتباط با یک کودک پرجنب وجوش استفاده از روش‌های دارو درمانی، رفتاردرمانی، در کنار رژیم غذایی مناسب بیشتر کارساز خواهد بود. 

این روانشناس در پایان عنوان کرد: برای برطرف کردن اختلالات یادگیری در کودکی که از هوش بهر پایینی برخوردار است احتمالا تحریک‌های محیطی مانند افزایش میزان ادرار کودک بیشتر پاسخگو خواهد بود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اختلال ، کودکان ، یادگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار