معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی:

نظام سلامت در دوران دفاع مقدس به خوبی مدیریت شد/تمام خدمات پزشکی در داخل کشور انجام می شد

دکتر بدخش با اشاره به اینکه حضور جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی بسیارپرشور بود اظهار داشت:در این دوران بنده مسئولیت استان ایلام و جبهه میانی را داشتم و تمام کارهای پزشکی و اعمال جراحی در کشور خودمان انجام می شد.

دکتر محمد حسین بدخش معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص رشادت های جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی بیان داشت: خیلی کم اتفاق می افتاد که برای درمان مجروحان نیاز به کشورهای دیگر داشته باشیم مگر در مواردی که مسائل شیمیایی و غیره مطرح بود.

وی با اشاره به اینکه چندین بار مناطق مختلف کشور ما مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و مجروحان شیمیایی الزاما برای ادامه درمان به خارج از کشور می رفتند،افزود: در اواخر بسیاری از همکاران خودمان به درمان مجروحین شیمیایی تسلط خاصی پیدا کرده بودند و از نظر تجهیزات و دارو از کمترین ها، حداکثر استفاده را می کردیم.

 وی ادامه داد :تمامی همکاران جامعه پزشکی از رده های مختلف طوری انجام وظیفه می کردند که بیماری روی زمین نماند، بطوری که گاهی اوقات دست کش های یکبار مصرف استفاده شده را شسته ،خشک کرده و کار می کردیم تا سری جدید به دستمان برسد و در حقیقت گوشه ای از اقتصاد مقاومتی را در آن زمان انجام می دادیم. 

بدخش با بیان اینکه بسیاری از همکاران ما که در طرح های یک ماهه به مناطق جنگی می آمدند درخواست می کردند تا باز هم بمانند؛اذعان داشت: جامعه پزشکی خیلی خوب دوران جنگ را از نظر بهداشت و درمان مدیریت کرد و در برخی ساعات شب که کمبودهایی داشتیم با یک تلفن به مسئول دارویی  کشور نیروی انسانی و سایر ملزومات لازم بلافاصله تامین می شد. 

وی با تاکید براینکه جامعه پزشکی شایسته تقدیر هستند خاطرنشان کرد :پزشکان یکی از مراجعی هستند که مورد اعتماد مردم بوده و مردم حرف ها ، درد ها و رنج ها را بهتر از دیگران برای آن ها بیان می کنند و در هر شرایطی جامعه پزشکی در خدمت ملت است.
 
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد : جامعه پزشکی همپای این مردم در تمامی عرصه ها حضور داشته و حیف است که با تخلف برخی افراد ناآگاه بخوایم آنها را زیر سوال ببریم و رشادت های آنان را نادیده بگیریم.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار