حجت‌الاسلام والمسلمین رهامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برای مقابله با نیروهای افراطی از اصولگرایان معتدل حمایت می‌کنیم/ تندروی‌ها از سال 76 شروع شد

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عنوان کرد: اگر در شهرستانی یک نیروی تند و افراطی قصد ورود به مجلس را داشته باشد و در عین حال ما هم فاقد نیروی اصلاح‌طلب قوی برای مقابله با او باشیم، در چنین شرایطی از یک نیروی معتدل اصولگرا حمایت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین "محسن رهامی" رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، پیرامون برنامه‌های شورا برای انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: پیش‌بینی کرده‌ایم که از احزاب اصلاح‌طلب هر استان و شهرستان به اضافه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مهم محلی در کمیته‌های انتخابات دعوت به عمل آوریم و در ضمن فضا را برای همکاری با نیروهای معتدل و میانه‌رویی که لزوما اصلاح‌طلب نیستند ولی حامی اصلاح‌طلبی و دولت آقای روحانی بوده‌اند، باز گذاشته‌ایم و به نوعی در صدد به وجود آوردن فضای ائتلاف هستیم.

وی در همین‌باره افزود: ما پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت را دریافت کردیم و بر همین مبنا تلاش داریم تا فضای حمایت از دولت ایجاد شود تا ان‌شا‌الله دولت بتواند در طول سال جاری به وعده‌های خود عمل نماید.

رهامی در پاسخ به این سؤال که آیا دیدار شما با "حجت‌الاسلام ناطق نوری" دروازه‌ای برای ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان معتدل خواهد بود، گفت: در گذشته‌ هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان با انتقادات تندی که از نقاط ضعف هم داشتند، باعث رشد نیروهای افراطی در جامعه شدند و این مسئله از سال 76 شروع شد. در ضمن بروز فسادهای کلان اقتصادی که نه در زمان حکومت اصلاح‌طلبان و نه در زمان حکومت اصولگرایان معتدل به وجود آمد، سبب‌ساز نزدیکی اصلاح‌طلبان با اصولگرایان معتدل از اواخر سال 91 شد.

وی ادامه داد: ما از اواخر سال 91 تا امروز با بعضی بزرگان جریان اصولگرایی همچون "حجت‌الاسلام ناطق نوری" دیدارهایی را داشته‌ایم و تمام تلاشمان این است که نه در تهران بلکه در تمام شهرستان‌ها نیز از نیروهای اصولگرای معتدل دعوت به کار کنیم.

رهامی با اشاره به اینکه مجلس تنها مختص نیروهای اصلاح‌طلب نیست، عنوان کرد: ما به همان اندازه که برای مجلس حق تلاش کردن داریم، اصولگرایان معتدل نیز این حق را دارند و این فضا در حال به وجود آمدن است. اگر در شهرستانی یک نیروی تند و افراطی قصد ورود به مجلس را داشته باشد و در عین حال ما هم فاقد نیروی اصلاح‌طلب قوی برای مقابله با او باشیم، در چنین شرایطی از یک نیروی معتدل اصولگرا حمایت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا حجت‌الاسلام ناطق نوری به همکاری با اصلاح‌طلبان رغبتی نشان داده است یا خیر، ابراز کرد: حجت‌الاسلام ناطق نوری هیچ‌وقت از چنین دیدارها و نشست‌هایی با عنوان نشست احزاب سیاسی یاد نکرده ولی همیشه از چنین دیدارهایی استقبال به عمل آورده است.

رهامی گفت: از اواخر تابستان و اوایل پاییز نوع دیدارهایمان با حجت‌الاسلام ناطق نوری عملی‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار