مجری طرح تاسیسات تقویت فشار گاز کشور:

5 ایستگاه تقویت فشار گاز به بهره برداری می رسد

پنج ایستگاه تقویت فشار گاز خط هشتم سراسری با هدف انتقال افزایش ظرفیت تولید گاز تا پیش از زمستان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مجری طرح تاسیسات تقویت فشار گاز کشور  گفت: بهره برداری از ایستگاههای خنج، جهرم، صفاشهر، نائین و کاشان روی خط هشتم سراسری از جمله اولویتهای امسال شرکت ملی گاز ایران است.

علی اکبر مرآتی افزود: کالاهای این تاسیسات خریداری و هم اکنون پیمانکاران در حال ساخت ایستگاه بوده که با ورود این تاسیسات به شبکه، ظرفیت انتقال گاز کشور افزایش می یابد.

وی یادآور شد: خط لوله هشتم سراسری به قطر ٥٦ اینچ و طول بیش از یکهزار کیلومتر ظرفیت انتقال روزانه ١١٠ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی به مرکز کشور را دارد.

به گفته وی، علاوه بر بهره برداری از این تاسیسات، توربینهای یدک ایستگاههای بیجار، همدان، پل کله و دشت که پارسال وارد مدار شده بود نیز نصب می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: احداث خطوط ششم و نهم سراسری و ایستگاههای تقویت فشار خط هشتم سراسری از جمله اولویتهای این شرکت است که از امسال احداث خط ششم سراسری و ایستگاههای خط هشتم آغاز می‌ شود.

به گفته حمیدرضا عراقی، بر اساس برنامه ریزیهای تعریف شده، پارسال بهره برداری از خط دهم سراسری و چند ایستگاه تقویت فشار انجام شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار