در نشست بررسی ابعاد حقوقی بیانیه سوئیس؛

عراقچی: دوستان منتقد و موافق نظرات خوبی رو بیان کردند/ امین زاده: تک تک لغاتی که در بیانیه به کار می رود بسیار مهم هستند/ بعیدی‌نژاد: انتشار فکت شیت ایرانی در صورت ضربه نزدن به روند مذاکرات

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفت: نظرات و پیشنهادهای مفیدی ارائه شد و دوستان منتقد و موافق نظرات خوبی رو بیان کردند و کارشناسان حقوقی ما در این جلسه حضور داشتند از همین رو ان‌شاالله جمع بندی این جلسه را اعلام خواهیم کرد.

عراقچی: دوستان منتقد و موافق نظرات خوبی رو بیان کردند/ امین زاده: تک تک لغاتی که در بیانیه به کار می رود بسیار مهم هستند/ بعیدی‌نژاد: انتشار گزارش برگ ایرانی در صورت ضربه نزدن به روند مذاکراتبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سید عباس عراقچی" عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با حضور در جمع خبرنگاران در معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری در خصوص نشست بررسی ابعاد حقوقی بیانیه سوئیس که در این محل در حال برگزاری است اظهارداشت:  نزدیک به چهل نفر از اساتید و کارشناسان در این جلسه حضور داستند و بنده ابعاد حقوقی و انچه در مذاکرات گذشته را توضیح دادم.

وی ادامه داد: نظرات و پیشنهادهای مفیدی ارائه شد و دوستان منتقد و موافق نظرات خوبی رو بیان کردند و کارشناسان حقوقی ما در این جلسه حضور داشتند از همین رو  ان‌شاالله جمع بندی این جلسه را اعلام خواهیم کرد.

امین‌زاده: تک تک لغاتی که در بیانیه به کار می رود بسیار مهم هستند

امین زاده در خصوص بیانبه سوئیس اظهار داشت، ابعاد حقوقی در این بیانیه وجود داشت که نیاز بود از اساتید دعوت به عمل اوریم زیرا تک تک لغاتی که در بیانیه به کار می رود بسیار مهم هستند.

 وی ادامه داد: عراقچی و بعیدی نژاد و کمالوندی گرارشاتی را در این جلسه ارائه دادند.

معاون حقوقی رئیس جمهر با بیان اینکه ادبیات مذاکره مورد قبول واقع شده، افزود: با وجود اعتماد سازی طرف مغابل باید تحریم ها  لغو شود و حقوق هسته ای ما به رسمیت شناخته شده و امیدواریم با تعاملی که دارد به این مهم دست پیدا کنیم.


بعیدی‌نژاد: آغاز فاز جدید مذاکرات هسته‌ای از یکم اردیبهشت در سطح کارشناسان/ گزارش برگ ایرانی اگر به روند مذاکرات ضربه نزند منتشر خواهد شد

"حمید بعیدی نژاد" یک عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در پاسخ به سوالی مبنی براینکه رهبر معظم انقلاب در صحبت هایشان اشاره کردند که از دولت می خواهیم تا جلسه ای را برگزار کنند که منتقدین در آن حضور داشته باشند آیا برنامه ای در این زمینه در نظر گرفته شده یا خیر گفت: ما از روزی که وارد تهران شدیم بلافاصله جلسات متعددی را در سطوح مختلف با منتقدین در سازمان های مختلف برگزار کردیم و این رایزنی ها ادامه خواهد داشت. 
 
 عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه ای که در آن از برخی منتقدین دعوت به عمل آمده بود اما حضور نداشتند گفت: اگر بخواهیم جلسه ای جامع برگزار کنیم که در آن تمامی منتقدین حضور داشته باشند نیاز به یک آمفی تئاتر بزرگ خواهد بود که من فکر نمی کنم در تهران وجود داشته باشد اما ما سعی کرده ایم به این مهم به صورت بخش بخش جامع عمل بپوشانیم و این که ما در این جلسات با سوال های مشابهی از سوی دوستان مواجه می شویم حضور مهم رسانه ها را نشان می دهد. 
 
بعیدی نژاد با ذکر یک نکته از مواجهه اعضای تیم هسته ای با مردم در خیابان ها گفت: هنگامی که ما در خیابان ها حضور پیدا می کنیم مردم ما را نگه داشته و دیدگاه ها و نقطه نظرات خودشان را با ما در میان می گذارند. 
 
وی با اشاره به اضافه کردن افراد جدید در مذاکرات با توجه به جلساتی که تاکنون برگزار شده است گفت: شرکت عزیزان در مذاکرات با محدودیت مواجه است و همان طور که می دانید بحث های ما ابعاد پیچیده و مختلفی دارد.  
 
وی با اشاره به زمان و مکان دور بعدی مذاکرات اظهار داشت: سه شنبه آینده مذاکرات و دستور کار شروع روند جدید و کار بر روی پیش نویس برای یازده تیر ماه آغاز می شود که باید جزییات و کلیات را در آن تهیه کنیم.  
 
 عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در پایان با اشاره به این که گزاره برگ قرار بود از سوی ایران تهیه شود خاطر نشان کرد: کاملا اشتیاقی که نمایندگان مجلس در خصوص گزارش برگ در رابطه با بیانیه لوزان را دارند درک می کنیم و در این زمینه کارهای فنی آن به خوبی پیش رفته و اگر مسئولین کشور صلاح بدانند و این موضوع نیز بررسی شود که انتشار این گزاره برگ (فکت شیت) روند مذاکرات لطمه نخواهد زد آن را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار