متاسفانه افراد مجرب دانش‌شان را در کشوی میزشان قرار می‌دهند

نقش آموزش و یادگیری در سازمان‌ها بسیار ضروری است اما متاسفانه این آموزش‌فرهنگ سازی نشده و شاید خیلی از آسیب‌هایی که در بخش درمان ایجاد می‌شود به دلیل آموزشهای نا‌کافی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران دکتر متحدیان مدیر آموزش کارکنان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در همایش نقش آموزش ارتقا استانداردهای اعتبار بخشی بیمارستانی که امروز برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک پایگاه علمی کشور خدمات علمی و پژوهشی بسیار بزرگی را برای کشور ارائه کرده که متناسب با نیازهای جامعه است لذا متناسب با طرح تحول سلامت اداری که در وزارت بهداشت آغاز شده ما نیز رسالت خود را در این دیدیم که باز تعریفی از دوره‌های جهاد دانشگاهی را آماده کنیم که بتوانیم به ارتقاء کیفیت بیمارستان کمک کنیم. زیرا دیدیم که این نیاز در سراسر کشور وجود دارد و با توجه به اینکه کادر مجربی داریم اینها می‌توانند با این آموزش‌ها کمک شایان توجهی در توسعه سلامت کشور کنند. 
اما آنچه که نیاز و ضرورت بود ایجاد دوره‌های آموزشی به روز و متناسب با پیشرفت‌هایی است که در حوزه پزشکی احساس می‌شود. 

وی افزود: همگام با سند چشم اندازی که رهبر انقلاب گفته‌اند که جامعه ایرانی باید برخوردار از سلامت رفاه و امنیت قضایی باشد اگر بخواهیم به این سند عمل کنیم باید چند برنامه 5 ساله را در دست بگیریم. 

وی با اشاره به اینکه هزینه کردن برای آموزش کارکنان خود یک سرمایه گذاری است، تصریح کرد: خیلی از آسیب‌هایی که در بخش‌های درمان صورت می‌گیرد آسیب‌های انسانی است زیرا برخی از افراد در حوزه درمان درست آموزش ندیدند. 

جای فرهنگ یادگیری در سازمان‌ها خالی است 
دکتر صدری متولی آموزش و منابع انسانی ریاست‌جمهوری در ادامه گفت: وقتی حرف از اعتبار بخشی به میان می‌آید این اعتبار در اجزا و ارکان مختلف سازمان جاریست به عبارت دیگر وقتی بخواهیم اعتبار بخشی سازمانی را بررسی کنیم باید ببینیم کدام ارکان مهم‌تر است و چه استانداردهایی باید تدوین شود. 

وی گفت: سازمان‌ها در گذشته تکیه‌شان بر روی سرمایه‌های مشهود بود یعنی اگر یک بیمارستانی ساختمان خوبی داشت و یا از تجهیزات پزشکی خوبی برخوردار بود می‌گفتند که آن بیمارستان از درجه اعتبار خوبی برخوردار است اما اکنون به این گونه است که باید تکیه بر روی سرمایه‌های نامشهود مانند آموزش، یادگیری، و رهبری و مدیریت و نیروی انسانی باشد. 

صدری ادامه داد: متاسفانه در سازمان‌های ما آموزش و یادگیری فرهنگ‌سازی نشده و یکی از عوامل مهم و اساسی که در تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی نقش اساسی بازی می‌کند آموزش است که بتواند افراد را برای انجام مشاغل مطلوب آماده کند. اما متاسفانه افراد مجرب ما دانش خود را در کشوی میزشان قرار می‌دهند. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار