رئیس جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برگزاری نخستین همایش ملی تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی

نخستین همایش ملی «تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی» به همت جهاد دانشگاهی و پژوهشی و اجرایی کشور صبح امروز در جمعی از استادان دانشگاه و خبرنگاران برگزار شد.

خسرو قبادی رئیس جهاد دانشگاهی و پژوهشی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به کار‌کردهای تلفن همراه در اجتماع اظهار کرد: تلفن همراه به وسیله‌ برنامه‌هایی که در آن است از کار کردهای اطلاعاتی، خدماتی و اجتماعی برخوردار بوده و دارای ظرفیت‌ها برای آموزش، توسعه و اشتغال کار آفرینی، ایجاد رضایت و خشنودی عموم است.

وی با اشاره به سبک زندگی در عرصه رسانه‌ها و نوآوری بیان کرد: عرصه سبک زندگی عرصه‌ای است که رسانه‌ها در آن نقش حیاتی و مهم دارند، در واقع رسانه‌ها هم بر ارزش‌ها و نگرش‌ها و معرفت‌ها تاثیر گذارند و هم بر انتخاب‌ها و الگوهای مصرف در واقع این رسانه‌ها هستند که الگوها و روش‌های نو شونده مصرف را باز‌نمایی و معرفی می‌کنند در این میان نقش فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات به ویژه تلفن همراه هوشمند به عنوان فراگیرترین رسانه در ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

دکتر اکبر جلالی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جهانی شدن اینترنت و تلفن همراه اذعان داشت: بعضی از فناوری‌هایی که در این زمینه ثابت نیستند باید برای آنها برنامه ریزی‌ کنیم و ا‌ین مربوط به جهانی شدن اینترنت و تلفن همراه پوشیدنی هوشمند است که سرمایه کلی یک جامعه را در بر می‌گیرد. امروزه بازیابی و پیدا کردن مشتری از میان انبوه جمعیت به این وسیله شناسایی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به رتبه اینترنت در سطح جهان بیان کرد: در حال حاضر اینترنت قاره ششم در جهان است قاره‌ای با فرهنگ مخصوص خود، با زبان مشترک و آداب و رسوم هر مللی و با ارزش‌های متفاوت که در جهانی شدن افزایش منابع، ارتقا و پذیرفتن همه چیز کمک خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان رتبه بندی ایران در جهانی شدن تلفن همراه خاطر نشان کرد: رتبه ایران در جهانی شدن تلفن همراه از 181 کشور، بین 156 تا 181 است که با کمی تلاش در عرصه تلفن همراه می‌تواند با اختراعات بزرگ در این زمینه خود را به بالاترین رتبه برساند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار