امروز یکشنبه 30 فروردین 1394 هجری شمسی برابر با 29 جمادی‌الثانی 1436 هجری قمری و 19 آوریل 2015 میلادی است.

تقویم تاریخ در آیینه ورزشبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، 59 سال پیش در چنین روزی مسابقه بیست و چهار کیلومتر دوچرخه سواری به همت فدراسیون دوچرخه سواری کشور برگزار شد حسن آقا غفار از باشگاه استقلال، رحیم گرزن پور از باشگاه استقلال، نادر خانی از باشگاه استقلال اول تا سوم شدند.
 
همچنین 59 سال پیش در چنین روزی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهانی در توکیو پایتخت ژاپن برگزار شد در مسابقه نهایی تیم ژاپن 5 بر یک تیم چک واسلواکی را شکست داد و قهرمان جهان در مسابقات تیمی شد.
 
59 سال پیش در چنین روزی دان براگ قهرمان پرش با نیزه 20 ساله آمریکایی توانست در مسابقات بین‌المللی نیویورک 4 مترو 70 سانتی متر بپرد و رکورد جهان را افزایش دهد.
 
 57 سال پیش در چنین روزی تیم ملی بوکس ایران نخستین بار برای برگزاری مسابقات دوستانه به کشور شوروی سفر کرد در مسابقه با تیم آذربایجان شوروی این تیم با نتیجه 5 بر 4 مغلوب شد در تیم ایران کوچار، اکبرزاده، شوقی، پاک اندام، طلوعی، پیرخانیان، یاوری، خوجینی و فتحیان پور حضور داشتند.
 
همچنین 57 سال پیش در چنین روزی در رکورد گیری از قهرمانان تیم ملی دو و میدانی ایران در ماده پرش ارتفاع صیفاء کماته با پرش معادل یک متر و 98 سانتی متر، در پرتاب دیسک کریم زندی با پرتابی معادل 43 متر و 59 سانتی متر، در دو 800 متر محمود خلیل رضوی با  زمان 1 دقیقه و 55 ثانیه و 1 دهم ثانیه و در ده گانه فارابی با امتیاز 5484 رکورد ایران را بهتر کرد.
 
56 سال پیش در چنین روزی مسابقه بوکس قهرمانی جهان در نیویورک برگزار شد پاترسون از مقام قهرمانی خود در برابر برایان لندن از انگلستان دفاع کرد پاترسون موفق شد لندن را در دور یازدهم با ضربه فنی شکست دهد.
 
46 سال پیش در چنین روزی مسابقات باشگاه های اروپا برگزار شد و تیم آث میلان ایتالیا منچستر یونایتد انگلستان در برابر یکدیگر قرار گرفتند و تیم آث میلان موفق شد با نتیجه 2 بر صفر از سد منچستر یونایتد بگذرد، 80 هزار تماشاگر این مسابقه را از نزدیک دیدند.
 
45 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو و میدانی بین‌المللی اتریش که در شهر وین برگزار شد در ماده دو 60 متر با مانع نیکول از آلمان غربی سازمان 7 ثانیه و 8 دهم ثانیه اول شد در این ماده او رکورد داخل سالن را شکست.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، مسابقه ، دوچرخه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار