تقویم تاریخ در آیینه ورزش؛

قوی ترین وزنه بردار جهان معرفی شد/ نخستین اعضای فدراسیون بوکس معرفی شدند

امروز شنبه 22فروردین 1394 هجری شمسی برابر با 21 جمادی الثانی1436 هجری قمری و 11 آوریل 2015 میلادی است.

قوی ترین وزنه بردار جهان معرفی شد/ نخستین اعضای فدراسیون بوکس معرفی شدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران امروز شنبه 22فروردین 1394 هجری شمسی برابر با 21 جمادی الثانی1436 هجری قمری و 11 آوریل 2015 میلادی است.

 68 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی وزنه برداری جوانان باشگاه ها و دسته جات آزاد قهرمانی با شرکت 12 تیم برگزار شد و باشگاه نیرو راستی با 15 امتیاز اول، دلیر با 7 امتیاز دوم و باشگاه گیتی با 6 امتیاز سوم شد، در خروس وزن غفاری با بلند کردن 205 کیلوگرم وزنه در مجموع، در پر وزن احمد سعیدی با 207/500 گرم، در سبک وزن آریانژاد با 285 کیلوگرم، در میان وزن آزادی میلانی با 245 کیلوگرم، در نیم سنگین شاهرخ شاهی با 285 کیلوگرم و در سنگین وزن شربیانلو تا 5/295 گرم مقام قهرمانی را بدست آورد.
 
همچنین 68 سال پیش در چنین روزی فدراسیون بوکس ایران تاسیس شد بهارسست، نادری، شاه میر، سلیم زاده،‌مهران و وصالی اولین اعضای فدراسیون بوکس ایران بودند.
 
59 سال پیش در چنین روزی در مسابقات انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی روح ا... رحمانی در پرش سه گام موفق شد 14 متر و 14 سانتی متر بپرد و رکورد سابق ایران را که در اختیار ایرج صبا و به اندازه 13 متر و 98 سانتی متر بود به اندازه 6 سانتی متر افزایش دهد.
 
همچنین 59 سال پیش در چنین روزی تیم کشتی آزاد ایران در مسکو با تیم دوم شوروی یک مسابقه دوستانه برگزار کرد و در پایان ایران با نتیجه 4 بر 3 شوروی را شکست داد محمد علی خجسته پور در وزن اول، مهدی یعقوبی در وزن دوم، نبی ا... سروری در وزن پنجم و مرحوم غلامرضا تختی در وزن هفتم پیروزی‌هایی ایران را مقابل حریفان  خود بدست آوردند.
 همینطور سال پیش در چنین روزی نخستین کنگره کوهنوردان ایران در شیراز تشکیل شد این کنگره 4 روز به طول انجامید و اکثر قهرمانان کوهنوردی ایران در آن حضور داشتند.
 
44 سال پیش در چنین روزی مجله معتبر  اسپور فرانسه محمد نصیری وزنه بردار تیم ملی ایران را به عنوان قوی ترین وزنه بردار جهان برگزید محمد نصیری قهرمان المپیک 1986 مکزیک از طرف کارشناسان ورزشی مجله  اسپور به عنوان قوی ترین و قدرتمند ترین و برترین ورزشکار جهان انتخاب شد الکسی اف وزنه بردار غول پیکر تیم شوروی مقام دوم را بدست آورد.
 
42 سال پیش در چنین روزی کلاس بزرگ دو و میدانی قاره ای آسیا با شرکت 24 کشور آسیایی به مدیریت فدراسیون دو و میدانی کشور آلمان برگزار شد در این کلاس مربیان کار آزموده ای از کشور ایران حضور داشتند.
 
40 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو و میدانی دانشگاه ها و مدارس عالی کشور در تهران  برگزار شد، در این رقابت ها 51 تیم حضور داشتند و در پایان مسابقات تیم دو و میدانی مدرسه عالی ورزش مقام قهرمانی را بدست آورد تیم های دانش سرای عالی و دانشگاه شیراز عناوین دوم و سوم را کسب کردند.
 
همچنین 40 سال پیش در چنین روزی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در یک پیکار دوستانه در تهران مقابل تیم ملی کشتی فرنگی جوانان بلغارستان مسابقه داد.
 این مسابقه در 8 وزن برگزار شد و تنها در وزن 68 کیلوگرم ایران موفق شد به پیروزی  دست یابد در هفت وزن دیگر بلغارستانی ها به پیروزی رسیدند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، بوکس ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار