تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

بهترین بازیکن‌ ایرانی سال معرفی شد

امروز دوشنبه 31 فروردین 1394 هجری شمسی برابر با 1 رجب 1436 هجری قمری و 20 آوریل 2015 میلادی است.

بهترین بازیکن‌ ایرانی سال معرفی شدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 59 سال پیش در چنین روزی تیم ملی بسکتبال آمریکا برای برگزاری چند مسابقه دوستانه و نمایشی به ایران آمد.
 
همچنین 59 سال پیش در چنین روزی سیدلو‌ قهرمان معروف پرتاب نیزه لهستان در مسابقات  بین‌المللی‌ این کشور توانست نیزه را به میزان 82 متر و 13 سانتی‌ قر پرتاب کند و رکورد جدیدی برای دروپا بدست آورد.
 
 همچنین 59 سال پیش در چنین روزی نخستین کنگره کوهنوردی ایران با حضور نمایندگان‌ شهرستان‌های آمل،‌همدان، گروس، تهران، قزوین، مشهد، اردبیل، کازرون، شیراز در شهر شیراز برگزار شد.
 
باز هم 59 سال پیش در چنین روزی عبدالطیف‌ شناگر معروف مصری توانست در مسابقه عبور از نیل به مقام نخست برسد درا ین مسابقه محمد مصطفی از مصر دوم شد و لادومازنگ‌ از کشور آلمان به مقام سوم دست یافت.
 
 49 سال پیش در چنین روزی یانگ‌ دونده اهل کشور چین تایپه در مسابقات ده گانه 9121 امتیاز‌ بدست آورد و رکورد تازه‌ای در جهان ثبت کرد.
 
46 سال پیش در چنین روزی حسن حبیبی عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال 1347 را از نظر نویسندگان و کارشناسان ورزشی به دست آورد. مصطفی عرب، اکبر افتخاری و غلام وفاه خواه نیز پس از حبیبی  مقام‌های دوم تا چهارم شناخته شدند.
 
43 سال پیش در چنین روزی رونالدوماتس شناگر اهل آلمان شرقی  و قهرمان بازی‌های المپیک در مسابقه شنای دو جانبه‌ بین شوروی و آلمان شرقی رکورد صد متر کرال ثبت جهان را که  متعلق‌ به خودش بود کاهش داد او با زمان 55 ثانیه‌ و 6 دهم ثانیه توانست رکوردی را که در سال 1970 میلادی در لایزیپ کسب کرده بود 1 دهم ثانیه کاهش دهد.
 
 43 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال جوانان ایران اردو بین دیدار خود در رقابت‌های جام قهرمانی جوانان آسیا در تهران موفق شد مالزی را 4 بر یک شکست دهد و با کسب 4 امتیاز  مقام نخست گروه چهارم را بدست آورد هادی نراقی در دقایق 16، 50.58 و پرویز مظلومی در دقیقه 5 برای ایران گل زد. این دیدار در ورزشگاه آزادی تهران و درحضور 45 هزار تماشاگر برگزار شد در این دیدار حسین رادفر، اسماعیل نور بخش، مهدی دین ورزاده، حسین مصباح، حسن نگارش، محسن یوسفی، هادی زاقی، پرویز مظلومی و حسن روشن برای تیم ایران بازی کردند.
 
41 سال پیش در چنین روزی تیم  ملی فوتبال جوانان ایران در سومین پیکار خود رد شانزدهمین  دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا برابر ویتنام جنوبی 4 بر صفر پیروز شد این مسابقه در ورزشگاه بانکوک برگزار شد. حسن روشن در دقایق 25.78 و پرویز مظلومی در دقیقه 61 و هادی نراقی در دقیقه 68 برای تیم جوانان ایران گل زدند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، بازیکن ، هجری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار