حريری: فعاليت هاي ايران در منطقه به مرحله ای خطرناک رسيده است/ اختلافات جدی با حزب الله داریم

سعد حریری با اذعان به اهمیت تعامل با ایران در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه آمریکا گفت حضور ایران در منطقه به مرحله خطرناکی رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران،  سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان در کنفرانس خبری مشترک با جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت : من از میزبانی وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن تشکر می کنم. بله من و وزیر خارجه آمریکا حرفهای زیادی برای گفتن داریم.
وی افزود: لبنان اکنون در وضع دشواری قرار دارد. همچنین منطقه خاورمیانه نیز اوضاع بسیار خطرناکی را سپری می کند. حضور گروههای مشخص مثل حزب الله و ایران در لبنان و سوریه و عراق یا یمن به مرحله ای رسیده است که بسیار خطرناک است.
این سیاستمدار لبنانی افزود: ما بر این باوریم ایران کشوری خوبی است و همه ما مشتاق به تعامل با این کشور هستیم اما دخالت در لبنان چیزی نیست که ما به عنوان مردم لبنان تمایلی به آن داشته باشیم. من قصد دارم از حمایت شما از ارتش لبنان قدردانی کنم این مسئله ای است که ما همواره به دنبال آن بوده ایم زیرا این حمایت اساس امنیت ما است ما در حال حاضر با تهدید هایی مثل داعش و النصره روبرو هستیم و از جناح دیگر با القاعده روبرو هستیم و در مرزهای خود نیز دو میلیون آواره داریم که به آن اشاره شد. همچنین لبنان در وضعی است که باید رییس جمهور را انتخاب کند بنابراین این امیدواری وجود دارد که گفتگوهای خوبی با هم داشته باشیم. 
شبکه تلویزیونی العربیه نیز به نقل از سعد الحریری گزارش داد: نخست وزیر سابق لبنان گفت ما اختلافات جدی با حزب الله داریم.
سعد الحريري همچنین ابراز امیدواری کرده که عمليات طوفان قاطع بحران سوريه را به پايان برساند.
برچسب ها: لبنان ، ایران ، عراق ، حزب الله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
باید به آقای حریری گفت ایا امریکا نیست که در کشور شما دخالت می کند و آیا امریکا نیست که گروههای ساخته و پرورده مانند داعش و القاعده و هزاران گروه تروریستی دیگر را در همه کشورهای خاورمیانه گسترش داده است و خود او جرات حرف زدن ضد امریکا را ندارد چون مانند پدرش او را نیز ترور می کنند
آخرین اخبار