بالاخره مزایده سوم برگزار شد؛

تنهاخریدار استقلال و یک خریدار پرسپولیس از لیست خارج شدند/دوشنبه برنده مزایده سرخ ها معرفی می شود +فیلم/معظمی نیا: 10 میلیارد بیشتر از هدایتی پیشنهاد دادم

سومین مزایده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شد و در این نشست پاکت های ارسالی خریداران مورد بررسی قرار گرفت.

عابدینی و پسر هدایتی در سازمان خصوصی‌سازی حاضر شدندبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، با توجه به اینکه امروز قرار است مزایده سوم باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شود، در حال حاضر امیر عابدینی و پسر حسین هدایتی در سازمان خصوصی سازی حضور یافتند و شواهد نشان می‌دهد که تیم فوتبال پرسپولیس در این مزایده به فروش برسد.

بنابر گفته میرعلی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی 4 پاکت به این سازمان وصول شده و 3 خریدار برای پرسپولیس و یک خریدار برای استقلال پیش قدم شده اند.

علیرضا معظم نیا، شرکت بهنام پیشرو و شرکت استیل آذین به دنبال خرید پرسپولیس هستند و تنها خریدار استقلال شرکت شورایکو می‌ باشد. سه شنبه هفته آینده جواب نهایی مزایده سوم صادر می‌شود و 4 نماینده می‌بایست مقدار پول‌هایی را که از قبل تعیین شده بود به حساب واریز کرده باشند و در صورت واریز نشدن به صورت اتومات از مزایده حذف می‌شوند.

از بین 4 پاکت وصول شده علیرضا معظم نیا و نماینده اش در این جلسه حضور نداشتند. از اینکه این فرد چه فعالیتی دارد، خبری در دست نیست اما شرکت شورایکو در حوزه خدمات حفاری فعالیت می‌کند.

در حالی که وصول 4 پاکت برای خرید این دو باشگاه قطعی شده است، به گفته پوری حسینی برنده این مزایده سه شنبه مشخص می‌ شود.

وی درباره اینکه آیا شورایکو با توجه به اینکه تنها متقاضی خرید استقلال است به عنوان مالک برگزیده می‌ شود، اینطور جواب داد: اگر صلاحیت این شرکت تایید شود و روشن شود آنها می‌ توانند به تعهدات خود عمل کنند، این اتفاق خواهد افتاد.

به گفته وی در صورت اینکه همه چیز طبق برنامه پیش برود، 2 مالک جدید قبل از شروع فصل آینده لیگ‌برتر کار خود را در این باشگاه شروع می‌ کنند. قیمت پایه این دو باشگاه 290 میلیارد اعلام شده است.

شرکت شورایکو که تنها متقاضی خرید استقلال است، در زمینه خدمات حفاری فعالیت می‌ کند و در سال 1370 تاسیس شده است. مدیرعامل این شرکت اسکندر شورآب اسکندری است.

*عابدینی: در مزایده ابهامی وجود ندارد

ناظر پیشکسوتان پرسپولیس در جلسه مزایده 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: شیوه پرداخت شرکت‌کنندگان در مزایده باید یکسان باشد.

امیر عابدینی پیش از شروع جلسه مزایده در جمع خبرنگاران گفت:‌ من به عنوان ناظری از سوی پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس در این جلسه شرکت کردم. تا این لحظه دغدغه‌ای برای برگزاری این مزایده وجود ندارد و همه چیز مرتب است اما برخی از مشاوران صحبت‌هایی را مطرح کردند که شائبه‌برانگیز است.

وی ادامه داد: من در اینجا شنیدم که گفته‌اند شیوه پرداخت به دو صورت می‌تواند باشد واریز به حساب سپرده و ارائه فیش و شیوه دوم پرداخت نقدی در حالیکه طبق قانون شرایط برای شرکت کنندگان در مزایده باید یکسان باشد.

عابدینی گفت: از طرف کمیته پیشکسوتان فوتبال در این جلسه حاضر شدم و در کنار نماینده هدایتی هستم. تا به حال هیچ ابهامی در مزایده ندیده ام پیشنهادی که هدایتی داده معقول و منطقی می‌باشد و امیدوارم در این مزایده سالم برنده شوم.

وی ادامه داد: به دلیل صداقت در رفتار و در عملکرد به این جلسه افتخار می‌کنم و پاکی رفتار را در مزایده دیدم. امیدوارم که با قیمت مناسب این 2 باشگاه به خریداران واگذار شوند و این برای فوتبال کشورمان مبارک باشد. با تمامی پاکت‌ها با حساب و کتاب بررسی شد و هر خریداری که پاکتش دارای نقص مدارک بوده از لیست مزایده خارج شده و البته من از اینکه نامی از فردی یا شرکتی ببرم معذورم اما یکی از پاکت‌ها فیش واریزی نداشته است.

*نماینده شورایکو: انشاالله استقلال را می‌خریم

نماینده شرکت شورایکو ابراز امیدواری کرد که این شرکت مالک باشگاه استقلال بشود.

نماینده این شرکت به خبرنگار ما گفت: شورایکو یک شرکت فعال و خوشنام در حوزه نفت است و جمع بندی ما بر این بود که در خرید باشگاه استقلال مشارکت کنیم.

وی گفت شرکت متبوعش با قیمت 290 میلیارد تومان در مزایده شرکت کرده است. او ابراز امیدواری کرد که شورایکو به عنوان تنها متقاضی خرید استقلال مالک این باشگاه بشود.

*نماینده استیل آذین: برای خرید استرس شدیدی داریم

ادبی نماینده استیل آذین در این جلس گفت: در جلسه امروز تا به این لحظه مشکلی در روند مذاکرات وجود نداشته و با توجه به وجود متقاضیان دیگر شدیدا استرس داریم چون شرایط برای ما حساس است و در این لحظات تنها چیزی که برایمان مهم است برنده شدن در این مزایده می‌باشد.

*تنها خریدار استقلال از لیست خارج شد

در ادامه مزایده پوری حسینی اعلام کرد: شرکت شرایکو به دلیل واریز نکردن پیش پرداخت، از دور مزایده خارج شد.

در این خصوص شقاقی نماینده شرایکو اعلام کرد: پاکت به سازمان خصوصی سازی ارائه شده اما من از محتویات پاکت اطلاعی ندارم و همچنین از واریزی شرکت نیز بی‌اطلاعم. و با توجه به اینکه پوری حسینی گفته است اگر مبلغ واریزی ما 400 میلیارد هم بود باز هم قابل قبول نبود، پس همه چیز بستگی به نظر وی دارد.

*یکی از خریداران پرسپولیس کنار رفت

در ادامه مزایده نیز یکی از خریداران باشگاه پرسپولیس هم به دلیل عدم واریز پیش پرداخت از مزایده سرخ‌پوشان حذف شد تا 2 خریدار برای این باشگاه به رقابت بپردازند. اگر این مزایده برای باشگاه پرسپولیس به نتیجه برسد، یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده با حضور 3 وزیر اقتصاد، دادگستری و ورزش نام خریدار نهایی این باشگاه اعلام خواهد شد.

پیشنهاد شرایکو برای خرید استقلال بار دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پوری حسینی در ادامه جلسه عنوان کرد: در صورت اینکه معظمی نیا دیر به مزایده رسیده باید با وی صحبتی را داشته باشم در صورتی که عذر وی موجه باشد و سپرده خود را به موقع واریز کرده باشد به شرط آنکه بالاترین پیشنهاد را داده باشد موضوع وی را بررسی می‌کنیم و در غیر اینصورت نیازی به بررسی نیست البته حتما ضرورتی نبود که شخص معظمی نیا در جلسه حاضر شود.

وی افزود: مزایده استقلال را به صورت جداگانه با پروسه زمانی کوتاه مدتی در صورتی که سپرده شورایکو به موقع واریز نشده باشد را برگزار خواهیم کرد.

معظمی‌نیا: مشکلم برای خرید پرسپولیس حل شد/برای اینکه قاچاق نشود پولم را به ریال تبدیل کردم

علیرضا معظمی‌نیا در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: من در سفر بودم و پرواز‌ام با تاخیر انجام شد وبا صحبتی که با پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی کشور داشتم عذر‌م پذیرفته شد زیرا عمده ترین دلیل تاخیر من در جلسه واگذاری این بود که پولم دلار بوده و برای تبدیل آن به ریال جهت دریافت مجوز قانونی و مهمتر اینکه این موضوع قاچاق تلقی نشود زمان زیادی صرف شد که در نهایت با چک رمز دار در جلسه واگذاری شرکت کردم.

** 10 میلیارد بیشتر از هدایتی پیشنهاد دادم

علاقمندان به فوتبال می‌دانند که قیمت پایه برای خرید سرخابی‌ها 290 میلیارد تومان بوده که من با 10 میلیارد بیشتر متقاضی خرید پرسپولیس شدم و همه می‌دانند که ما‌بقی متقاضیان پولشان نقد نبوده و من به تنهایی با پول نقد در این مزایده شرکت کردم، البته تمامی مدارک داخل پاکت من کامل بوده و فقط فیش بانکی را به صورت دستی ارائه دادم.

*ادعای خریدار جدید پرسپولیس

یکی از متقاضیان خرید پرسپولیس قبل از اعلام رسمی برنده مزایده ادعای جالبی را مطرح کرده است.

معظمی نیا تنها شخصی است که در غالب حقیقی و اشخاص وارد وذاکره شده است . البته علی رغم اینکه فیش پرداختی وی درون پاکت نبود اما با کمی تاخیر کل مبلغ یعنی 300 میلیارد و البته حدود 10 میلیارد بیشتر از رقم قیمت گذاری تحویل خصوصی سازی کرد و مدعی شد: "برنده صد در صدی مزایده پرسپولیس من هستم."

*خریداران سرخ آبی‌ها را بشناسیم

علیرضا معظمی‌نیا، شرکت بهنام پیشرو کیش و شرکت استیل آذین برای خرید پرسپولیس و شرکت شورایکو برای خرید استقلال اعلام آمادگی کردند.

شرکت بهنام پیشرو خریداری با هویت نا معلوم در تاریخ 13 اردیبهشت ماه 1393 و سه روز پس از امضاء قرار داد اسپانسرینگ با پرسپولیس در اداره ثبت شرکت‌های جزیره کیش ثبت شده است و آدرس ثبت شده همان شرکت حامی امید کیش است.

اکبر غمخوار مدیر عامل سابق پرسپولیس، رحیم مطهرنژاد مدیر عامل پیشین برج میلاد و تقی گلرخسار به نمایندگان شرکت بین‌المللی سرمایه گذاری اقتصاد جهان صنعت رضا شیوا و خیرالله خادم از اعضای این شرکت هستند.

اما نکته جالب توجه این است که برای هیچکدام از این 3 شرکت شماره تلفن در تهران و کیش ثبت نشده است.

شرکت استیل آذین با مالکیت حسین هدایتی از دیگر شرکت کنندگان در این مزایده است.

از دارایی‌هایی که به وی نسبت داده شده می توان به مالکیت شرکت هلدینگ استیل آذین ایرانیان، شرکت خاور آذین، شرکت فجر گالوانیزه سپاهان کاشان، چندین کارخانه فولاد سازی و ورق،بزرگتر شرکت پرورش میگوی ایران و سهام داری بانک تات و برج سازی در دبی اشاره کرد. 

که به اذعان خود متولد کرمانشاه است و ساکن تهران که در اتریش اقامت دارد.

وی دارای مدرک دکترای حقوق بین ‌الملل است و در سنین پایین به ورزش کشتی مشغول بوده است.

فعالیت تنها خریدار استقلال چیست؟

اما شرکت شورایکو که جزو شرکت‌های نفتی است در زمینه‌هایی همچون انجام عملیات حفاری، سیستم‌های تکمیل چاه، تهیه قطعات و لوازم حفاری و طراحی مهندس منو خوردگی فلزات در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیبانی
۲۰:۰۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
چی معلوم بود
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۹:۴۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
بسمه تعالی
به نظر بنده این مزایده هم میتواند سوری باشد و وزارت ورزش قصد دارد پرسپولیس را در اختیار شرکت بهنام پیشرو قرار دهد و دست هدایتی از آن کوتاه شود برای اینکه خادم مخالف هدایتی بوده و نمیخواهد که این باشگاه در اختیار هدایتی قرارداده شود و از انجایی که مبلغ واریزی شرکت بهنام پیشرو فقط دو میلیارد بیشتر از هدایتی بوده است این شاعبه وجود دارد که چنین اتفاقی بیفتد لطفا بررسی شود
Germany
مهدی
۱۹:۳۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
ایا در صورت برنده شدن هر یک از اشخاص باشگاه به صورت قطعی به او واگذار می شود یا باز هم با ماده و تبصره وزارت ورزش دخالت میکنه من که چشمم اب نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۵۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
ازاولم معلوم بود
آخرین اخبار