وزارت بهداشت در هفته گذشته؛

اسامی مواد غذایی غیر مجاز اعلام شد/ تعرفه‌های پزشکی 15درصد افزایش یافت

هفته گذشته اسامی مواد غذایی غیر مجاز توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته خبر تخصیص 200میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بیمارستان جدید ولی عصر در شهر لامرد از سوی وزارت بهداشت اعلام شد، قرار است این بیمارستان در مدت دو سال آینده ساخته شو د، برای بیمارستان جدید ولی عصر شهر لامرد 120تخت بیمارستانی پیش بینی شده که پس از احداث جایگزین ساختمان فعلی این بیمارستان می‌شود.

انجمن فیزیوتراپی در پاسخ به اظهارات وزیر بهداشت در خصوص مصوبه دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی برگزاری این مقطع را در اغلب کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، کشورهای  همسایه و منطقه خاورمیانه چون عربستان، پاکستان، هند، کویت و لبنان را یادآور شد.

این انجمن در پاسخ خود به تبیین جایگاه و وظایف دانش آموختگان مقطع دکترای حرفه‌ای به طور دقیق، مشخص و طبق استانداردهای جهانی می‌پردازد.

سید حسین قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز از تجهیز و ساخت‌ بیمارستان  جدید در شهرستان‌ مهر خبر داد و گفت: مجوز ساخت بیمارستان‌های جدید شهرستان مهر توسط وزارت بهداشت صادر شده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خیرین استان فارس ساخته خواهد شد.

آصف مهدوی، معاون توسعه صادرات امور بین الملل سازمان غذا و دارو در حاشیه نشست هم اندیشی هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث، شرایط صادرات پزشکی به کشور آمریکا را تشریح کرد.

در هفته گذشته سازمان غذا و دارو محصولات غذایی از جمله گلاب با نام تجاری علی اصغر، آب انار شرکت سرخ  گل ناز نوشان با نام تجاری ناز گل، نمک با نام دیبا، دسر ترامیسو با نام تجاری ملکه را غیر مجاز اعلام کرد. همچنین دلیل غیرمجاز  بودن انواع عرقیات افشره‌های گیاهی،  موسسه درمانگر سبز، زیتون پروده با نام تجاری به طعم شمال، فلافل لبنانی با نام تجاری یگانه، لواشک میوه‌ای شرکت پخش ملک زاده تحت عنوان پالییز و جعبه مقوای بهداشتی به نام ایلسون، به دلیل جعل مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو بیان شد.

همچنین سید محمد حسین میردهقان، مدیر کل دفتر نظارت بر اعتبار بخشی و امور درمان عنوان کرد: پرونده  جا به جایی نوزادان در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران مورد رسیدگی قرارگرفت و این بیمارستان در دادسرای ویژه جرایم پزشکی معرفی شد.

در هفته گذشته تعرفه‌های پزشکی 15درصد افزایش یافت، خبر این افزایش را محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد. در این تغییر تعرفه‌ها، نرخ اقامت در بیمارستان‌های دولتی یا هتلینگ به میزان 20درصد افزایش یافته است، رشد کل تعرفه‌های پزشکی به طور میانگین 9درصد است و این در حالی است که هموطنان واحد بیمه سلامت در هنگام بستری تنها 6درصد از صورتحساب تنظیمی  را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می‌کنند.

حسین علی شهریاری، رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی از ورود 80درصد محصولات کشاورزی از کانال‌های غیر رسمی خبر داد و بر لزوم شناسنامه دار شدن تمام  محصولات تاکید کرد، وی این مسئله را راهی می‌داند تا مردم به وسیله آن از کجا، چگونه و میزان سموم کشاورزی سموم  محصولات غذایی آگاه شوند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت نیز بیان کرد: امسال 150 ناظر آموزش دیده به بدنه نظارتی ویژه مراکز درمانی وارد می‌شوند و این نظارت در بدنه سیستم بهداشت محیط نیز در قالب نظارت جدی بر اغذیه فروشی‌ها و چکاپ مداوم روند توزیع و اطمینان از صحت و سلامت مواد غذایی خواهد بود.

حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت از گرفتاری سیستم ‌بهداشتی با موش‌ها در استان‌های کشور خبر داد و  گفت: موش‌ها باعث شیوع بیماری‌ سالک در 17 استان کشور می‌شوند و این بیماری در افغانستان و بخش‌هایی از یمن نیز شیوع دارد، همچنین در هفته گذشته محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام  کرد: شهرهای اصفهان، حومه شهر رضا، سمیرم و در استان چهارمحال و بختیاری شهرهای بروجن و لردگان با طغیان بیماری اسهالی رو به رو هستند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار