مدیر انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی:

وزارت ارشاد نگاه سیاستگذاری در عرصه نشر ندارد

مهدی رمضانی گفت: وزارت ارشاد در طول سال هیچ سیاستگذاری در عرصه‌ی نشر و توزیع آن ندارد.

مهدی رمضانی مدیر عامل انتشارات مرکز اسناد در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: در نمایشگاه امسال بیش از 800 عنوان کتاب چاپ اول خواهیم داشت. 

وی افزود: تلاشمان این است که هر روز نمایشگاه با یک عنوان جدید حدود 12 اثر چاپ کتاب داشته باشیم و در حال حاضر قریب به هزار عنوان کتاب منتشر شده که 500 آن در نمایشگاه و مابقی آنها نیز به تدریج توزیع می‌شود. 

وی در خصوص کیفیت نمایشگاه کتاب عنوان داد: استقبال عمومی از نمایشگاه هر سال وجود دارد ولی فارغ از فضای فروشگاهی نمایشگاه که آن را از حالت "نمایشگاهی" دور کرده است، مهم این است که چه قد به کیفیت فضای نشر کمک می‌شود، متاسفانه هیچ کمکی در این راستا به نشر و محتوای کتابها وجود ندارد و تا وقتی که فضای نشر ما حرفه‌ای نشود اوضاع به همین منوال است. 

وی افزود: وزارت ارشاد در طول سال هیچ سیاستگذاری در عرصه نشر ندارد و فقط در این چند روز به طور نمادین وارد عمل می‌شود؛ حال با یک سیاستگذار و حرفه‌ای به نشر نگاه شود، آن‌گاه آثار نیز  حرفه‌ای شده و در نتیجه مخاطب هم با کار عمیق و با محتوا مواجه می‌شود و این اتفاق گردش مالی و سطح فرهنگی جامعه را نیز افزایش می‌دهد. 

وی در خصوص تاثیر نمایشگاه بر سرانه‌ی مطالعه گفت: این نمایشگاه تاثیر زیادی روی سرانه‌ی مطالعه نمی‌تواند داشته باشد زیرا همانطور که گفته شد نمایشگاه حرفه‌ای نداریم و آثار خوب و با ارزش نیز به ندرت در بین آنها یافت می‌شود، همین‌طور اگر کتاب در کشور به عنوان یک پز مرجع و وسیله‌ای برای برطرف کردن در اکثر نیازهای افراد باشد آن‌گاه این سرانه افزایش پیدا می‌کند. 

مدیر عامل انتشارات دفتر اسناد در پایان به دو کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب "انقلاب اسلامی در مشهد" که با محوریت رهبری است و جلد پنجم خاطرات آقای ری‌شهری که به خاطرات او از حج اشاره دارد از آثار خوب و جدید امسال انتشارات است. 

انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار