فواید باور نکردنی ورزش برای افزایش دوز شیمی درمانی

یکی از مشکلات افراد سرطانی عدم توانایی ادامه دادن شیمی درمانی به دلیل ضعف است که با یک راهکار معجزه آسا می‌توان این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران در یک تحقیق منحصر به فرد دریافته‌اند انجام ورزش توسط بیماران سرطانی که در حال طی شیمی درمانی هستند می‌توان باعث کاهش عوارض شیمی درمانی در افراد و قابلیت تحمل دوزهای بالاتری از دارو نشود.

گفتنی است؛ انجام ورزش به ویژه در زنان مبتلا به سرطان سینه می تواند باعث کاهش احساس درد، کاهش تهوع و افزایش انرژی بیشتر بدن شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس تحقیقات موسسه سرطان کشور هلند حتی انجام ورزش‌ ملایم در خانه نیز می‌تواند به مبتلایان به سرطان کمک شایانی کند و لزوما نیازی به رفتن به باشگاه های ورزشی و انجام ورزش‌های سنگین نیست.

دوزهای شیمی درمانی و ادامه فرآیند درمان است که اغلب سبب عدم توانایی در تکمیل درمان توسط پزشک و در نهایت مرگ بیمار می‌شود.

اما بر اساس این مطالعه که در مجله انکولوژی بالینی منتشر شده است ورزش می‌تواند به آسانی اثرات جانبی شیمی درمانی را مهار و شانس امید به زندگی را در افراد تقویت کند.

این نتایج حاصل پژوهش‌ بر روی 230 بیمار مبتلا به سرطان سینه در سه گروه داوطلب انجام ورزش‌های هوازی، ورزش‌های ساده و عدم انجام ورزش بوده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار