آخوندی خبر داد:

ورود 17 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی/ 4 هزار صندلی به ناوگان اضافه شد

وزیر راه و شهرسازی از ورود 17 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی خبر داد و گفت: با ورود این تعداد هواپیمای جدید به ناوگان هوایی یک سال از سن ناوگان هوایی کاهش یافت و 4 هزار صندلی به ناوگان اضافه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو فروند از این 17 فروند هنوز اجازه پرواز ندارند، گفت: در اسفند ماه سال گذشته 17 فروند هواپیما در میانگین سن 12 تا 13 سال وارد کشور شدند که به دو فروند از این هواپیماها به دلیل اینکه سنشان بالاتر از 15 سال است اجازه پرواز داده نشده است. 
 
وی با تاکید بر اینکه اجازه خرید هواپیما به هواپیماهای بالاتر از 15 سال را نمی‌دهیم، اظهار داشت: خریدهایی که بالاتر از 15 سال است مربوط به خریدهای قبل از تیر ماه سال گذشته است و بعد از تیرماه به هیچ یک از ایرلاین‌ها اجازه خرید هواپیمای بالاتر از 15 سال داده نشد. 
 
وی ادامه داد: با توجه به بهبود روابط بین‌الملل و تمهیداتی که در مجلس و دولت اتخاذ شد بنگاه‌ها و ایرلاین‌ها می‌توانند از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کنند اقدام به نوسازی ناوگان هوایی کشور کردیم. 
 
وی با اشاره به خریدهای جدید گفت: تمام 15 فروند هواپیمایی که عملیاتی می‌شوند سن‌شان بالای 2003 است و همچنین هواپیماهایی هم در دست خرید است که به تدریج وارد ناوگان می شود. 
 
آخوندی ادامه داد: با ورود این 15 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشورمان 4 هزار صندلی اضافه شد و تعداد صندلی‌های موجود در ناوگان از 22 هزار به 26 هزار صندلی رسید. 
 
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همچنان معتقدیم که این هواپیماها هم هواپیماهای پیری هستند که امیدواریم با لغو تحریم‌ها به خرید هواپیماهای دست اول و نو دسترسی پیدا کنیم. 
 
آخوندی ادامه داد: انتظارات ما بیشتر از این است و در آینده با مذاکراتی که انجام شده بدون واسطه خرید شایسته‌تری را انجام خواهیم داد. 

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
شرکت های هواپیمایی واقعا خسته نباشند!
یعنی هیچ هواپیمای(حالا نو هم نه) مثلا با4یا5 سال سن بخرند؟!
واقعاخسته نباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
یعنی ملت ایران با این همه نجابت باید هواپیمای دست دوم یا دست چندم سوار شوند آنهم با این قیمت بلیط
آخرین اخبار