استرسی‌ها زودتر پیر می ‌شوند

افرادی که استرس زیادی دارند، براثر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و جنون، زودتر پیر می‌شوند و در نهایت عمرشان کوتاه تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تحقیقات اخیر نشان داده که استرس باعث افزایش سالخوردگی می‌شود. 

این مطالعات نشان می‌دهد، مردمانی که از اختلالات ناشی از استرس رنج می‌برند، نسبت به کسانی که استرس ندارند زودتر سالخورده می شوند، اسید ناشی از اختلالات اسیدی که در بدن تولید میشود و دو قطبی می‌باشند و علاوه بر آن اسکیزوفرنی نیز می‌تواند سرعت این فرآیند را افزایش دهد. 

بر اساس مطالعات محققان دانشگاه کالیفرنیا، 64 مقاله که به اختلالات ناشی از استرس مربوط می گردد در 15 سال گذشته گردآوری شده است. 

دکتیر جیمز و همکارانش طی مطالعاتی دریافته‌اند، علاوه بر آنکه اختلالات ناشی از استرس باعث افزایش سالخوردگی می‌شود، می‌تواند آن را چیزی فراتر از یک بیماری ذهنی تلقی کرد. 

بر اساس تحقیقات صورت گرفته محققان دریافته اند‌؛ افراد با استرس بیشتر، اولیگومر کوتاه‌تری دارند و در هنگام سالخوردگی نیز اولیگومرها و موادی که از دی‌ان‌ای محافظت می‌کنند بر روی سلول های بدن تاثیر می‌گذارند. 

محققان اضافه کرده‌اند: افرادی که دارای استرس بالا هستند، بطور معمول بر اثر بیماری هایی مثل دیوانگی، زخم معده، دیابت نوع اول و دوم و بیماریهای قلبی و عروقی جان خود را از دست می‌دهند. 

دکتر جیمز و تیم او اعتقاد دارند که برای پیدا کردن ارتباط میان پیری زودرس و استرس مطالعات پیچیده‌تری لازم است.




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار