در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مطرح شد:

طلایی: از جریان سازی و انتشار دروغ بپرهیزید/ جلوگیری از تخلفات برخی از اعضا موجب فرافکنی شده

نایب رئیس شورای شهر گفت: اعضای شورا به استناد برخی از اظهارات غیر واقعی نظراتی را مطرح کرده‌اند که باید جلوی این جریان سازی‌ها دروغ گرفته شود و اقدام به فرا فکنی نکنند.

یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از اظهارات در جلسه علنی در خصوص شورایاری‌ها تصریح کرد: در دوره سوم شورای شهر مقرر شد 6 نفر عضو هیات امنای محلات و هفت نفر عضو شورایاری‌ها باشند که در دوره جدید، به جای 6 نفر، 6 نهاد از جمله مسجد، بسیج، هیات، آموزش و پرورش، شهردار ناحیه، در نظر گرفته شدند.

وی افزود:‌ شورایاری به عنوان نهاد مردمی و امنای محله نهادی اجتماعی است که شهرداری برای استفاده از ظرفیت شورایاری‌ها، شورایاران را به جمع شورا اضافه کرد و موضوع امنا و شورایاری‌ها دو موضوع جدا از هم هستند که متاسفانه برخی از اعضای شورا فکر می‌کنند که به امنا انتصاباتی داده شده، در حالی که چنین نیست و این تفاوت برداشت است.

نایب رئیس شورای شهر ادامه داد: افرادی در دوره‌های قبل و از فضایی که داشتند استفاده می‌کردند و به نوعی فرمانروایی می‌کردند که جلوی تخلفاتشان گرفته شده، شروع به فرا فکنی می‌کنند.

طلایی با انتقاد به برخی از رویداد‌های دوره‌های گذشته افزود: در دوره قبل برخی از اعضا شورایاری، از بستگان خود در سرای محلات استفاده می‌کردند و آن‌ها را مشغول به کار می‌کردند که جلوی آن‌ها گرفته شده و عده‌ای نیز با حضور بسیج و هیات در امنا مخالف هستند. این در حالی است که حضور نمایندگان مسجد و هیات‌ها سبب هم افزایی ظرفیت‌ها می‌شود.

نائب رئیس شورای شهر گفت: این آیین نامه برای سال گذشته است و عده‌ای به دنبال جریان سازی و انتشار مسائل دروغ هستند و اعضای شورا به استاندار برخی از اظهارات غیر واقعی شروع به ارائه نظر کرده‌اند که نباید چنین باشد.

در مفاد شورایاری‌ها شایبه ایجاد نکنیم و تصمیمات بر اساس نظر سنجی اتخاذ شده

طلایی در واکنش به اظهارات یکی از اعضا در خصوص نادیده انگاشتن حقوق شورایاری‌ها اظهار کرد: سالاری در جلسه قبل نیز این تذکر را ارائه دادند و من مفهوم تذکر مجدد ایشان را نمی‌دانم و این را بدانید که اگر از شبکه مخبرین استفاده می‌کنید، به جایی نمی‌رسید، چرا که من در برابر خیلی از مسائل موضع گیری نکردم و به فضای انتخابات هر آنچه که گفته شد، واکنشی نشان ندادم و همچنین در برگزاری انتخابات، تخلفی نداشتیم.

وی ادامه داد: تقاضا دارم که وقت در این خصوص اختصاص دهید تا تمامی مسائل را برای افکار عمومی توضیح دهیم.

نایب رئیس شورای شهر  خطاب به سالاری گفت: آقای دبیر که در دوره قبل نیز بودند، به صراحت اعلام کنند که کدام جلسه افتتاحیه شورا یاری‌ها در دوره قبل برگزار شده و ما این دوره لغو کرده‌ایم.

وی با ارائه توضیحی در خصوص عدم برگزاری مراسم شورایاری‌ها ادامه داد: امسال قرار بود مراسمی را برای شروع کار شورایاری‌ها برگزار کنیم که به دلیل همزمانی با برنامه دولت لغو شد و این نشان از عدم تمایل ما برای برگزاری این جلسه نیست، چرا که من در ستاد شورایاری‌ها را باز کرده‌ام تا مسائل آن در صحن مطرح شود.

طلایی گفت: قضات زود هنگام را بگذارید و از اظهارات نا معلوم و ایجاد شاعبه در اذهان عمومی بپرهیزید.

وی در پایان با اشاره به انتقاد سالاری در خصوص مدرک تحصیلی دبیر شورایاری، گفت: این مسئله بر اثر نظر سنجی انجام شده و تصمیم شخصی نبوده، به طوری که 37 نفر به دیپلم، 95 نفر به فوق دیپلم و 149 نفر به لیسانس رای دادند و این تصمیم بر اساس نظر مردم انجام شده است و بدون اذن اعضای شورا کاری را انجام ندادیم.

*قطعه بندی و ساخت ساز و در فضای سبز منطقه یک/ کودکان همجوار گرم خانه مشیریه در شرف اعتیاد

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در نطق پیش از دستور و در ادامه جلسه علنی امروز و با اشاره به شایبه‌هایی که اخیرا در خصوص مسائل سازمان نظام مهندسی ایجاد شده، اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته چند موضوع که جزو اولویت‌های شورا بوده، مورد بررسی قرار گرفته و این مسئله موجب شد تا شایبه‌هایی در این زمینه ایجاد شود که خود را ملزم به ارائه توضیحات در این زمینه می‌دانم.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت ساخت و ساز و اعمال ماده 33 نظام مهندسی که مورد بحث شورای اسلامی، مدیریت شهری و نظام مهندسی بوده است، در تهران انجام شده و خوشبختانه در مقایسه با سایر کلان شهرها روند رو به رشدی دارد اما همین مسئله مشکلاتی را اخیرا بوجود آورده و علی‌رغم اقدامات خوبی که نظام مهندسی در جهت ارتقای کیفیت ساخت و ساز و نقشه‌های ساختمانی بلند مرتبه‌ها انجام داده‌اند، برخی از شهروندان متولی ساخت و ساز مشکلات اساسی در این زمینه داشتند.

وی افزود: فضای سازمان نظام مهندسی 100 هزار عضو دارد که جزو ظرفیت‌های علمی هستند و اخیرا شاعبه‌هایی مبنی بر توافق شورا و کمیسیون معماری و شهرسازی، به عدم اجرای ماده 33 ایجاد شده است اما این مسئله صحت ندارد و شورا و کمیسیون معماری و شهرسازی اصراری به عدم اجرای ماده 33 ندارند، بلکه اصرار بر حرفه‌ای ساخت و ساز از صفر تا صد دارند، این در حالی است که فرآیند ساخت و ساز در حال حاضر توسط افراد غیر حرفه‌ای انجام می‌گیرد.

وی با ارائه تعریفی از ساخت و ساز غیر حرفه‌ای، افزود: یکی از روش‌های حرفه‌ای ساخت و ساز حضور مجریان ذی‌صلاح در فرآیند ساخت و ساز است که هنوز که هنوزه مهندسی و در تعامل شورای شهرداری این کار انجام نگرفته و بیشتر مجریان ذی‌صلاح به صورت سوری و با ارائه برگه، نام خود را به عنوان ناظر مطرح می‌کنند، این در حالی است که مهندسین ناظر باید به صورت مستقر و مقیم در فرآیند ساخت و ساز حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی ادامه داد: سیل پرونده‌های تخلف کمیسیون‌های 10 گانه ماده 100 به دلیل عدم انجام وظایف توسط مهندسین ناظر ذیصلاح و مجریان است و البته شهرداری تهران می‌بایست نظارت بیشتری داشته باشد و علاوه بر مهندسین ناظر و ذیصلاح، شهرداری نیز نظارت داشته باشد و برای اعمال قانون متخلفین، عوامل شهرداری نیز باید علاوه بر مهندسین، مورد بازخواست قرار بگیرند.

سالاری گفت: در کمیسیون ماده 100 و برابر اعلام رسمی کمیسیون شهرسازی، کمتر از یک درصد از آرای تخلفات ساختمانی به قلع بنا و برگشت به حالت اولیه اجرا می‌شود و باید پیگیری تخلفات ساختمانی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد که این مسئله حضور مهندسین ناظر و مجریان ذیصلاح واقعی را می‌طلبد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در ادامه با اشاره به لزوم افزایش نظارت معاونت شهرسازی ادامه داد: در حالیکه کلیه کارهای ستاد معاونت شهرسازی به سمت برون سپاری پیش می‌رود، انتظار می‌رود که نظارت معاونت شهرسازی بر ساخت و ساز بیشتر شود و شاهد کاهش فرایند صدور پروانه باشیم.

سالاری با در هر گونه شاعبه در خصوص عدم اجرای ماده 33 عنوان کرد:‌ با توجه به اینکه در آستانه انتخابات اعضای نظام مهندسی هستیم، شاعبه‌هایی در اعضای نظام مهندسی ایجاد شده که شورا و شهرداری ماده 33 را لغو کرده‌اند و اعتقادی به مجریان ذیصلاح ندارند. این در حالی است که ما معتقد به حضور مجری ذیصلاح در متراژ‌های بالای 2 هزار متر و زیر هزار متر نیز هستیم و بحث ما عدم حضور مهندسین ذیصلاح کافی برای حضور در پروژه‌های ساخت و ساز است و یا برخی از مهندسین احراز صلاحیت کافی نشده‌اند و صدور پروانه اشتغال آن‌ها با رعایت جوانب صلاحیت صادر نشده است.

سالاری ادامه داد: بحث عدم حضور مجریان ذیصلاح در متراژ‌های 2 هزار متر به این دلیل بود که بسترسازی‌های لازم برای حضور مهندسین ذیصلاح کافی ایجاد شود، و این طرح تا یک سال اجرا نشود و ما موافق حضور مهندسین ذیصلاح در تمام ساخت و ساز‌ها و متراژ‌ها هستیم و البته هزینه پرداخت به مجریان ذیصلاح باید واقعی شود چرا که بیشتر ضرر و زیان به مجری وارد می‌شود و مسئولیت تمام آسیب‌های ساختمانی بر عهده مجری است و مبلغ دریافتی وی ناچیز است و باید تعرفه‌ها واقعی شود.

سالاری در تذکر دوم خود با اشاره به لزوم بکارگیری دیده‌بان شهری اظهار کرد: اعضای 31 نفره شورا نظارت بر موضوعات و ماموریت‌های شهری دارند اما پایتخت با پیچیدگی‌های خاصی که با آن مواجه است، باید افرادی را به عنوان دیده‌بان برای رصد تمامی مشکلات بکار گیریم و بسترسازی لازم جهت دیده‌بان‌های شهر که صاحب نظر و متخصص هستند، برای مطالعه پروژه‌های ایجاد شود.

وی ادامه داد: به کارگیری دیده بان شهری از تقابل اعضا و شورا جلوگیری می‌کند و دیده‌بان‌ها با تخصص مشکلات شهری را به نقد می‌کشند و شورا به عنوان داور عمل می‌کند این و تذکر و استیضاح شورا به صلاح مدیریت شهری نیست.

سالاری در ادامه تذکرهای خود به مسئله شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: به شورایاری‌ها در دوره اول و در چند محله تشکیل شدند و در دوره دوم و سوم با کمک تک تک اعضای شورا به اوج فعالیت‌های خود رسیدند و در فرآیند برگزاری شورای چهارم مجلس شورای اسلامی نیز کمک کرد تا این شورایاری‌ها با قانون مصوب اجرا شود و این شورایاری‌ها می توانند در تصمیم سازی و حضور به عنوان دیده بان شهری کمک کنند.

وی با انتقاد جدی از ستاد هماهنگی تصریح کرد: از ستاد هماهنگی انتقاد جدی دارم، چرا که 22 اسفند انتخابات انجام شد و بنا بود هشت اردیبهشت طبق سال‌‌های گذشته جلسه‌ای برای شورایاری‌ها تشکیل شود اما به دلایل نامعلومی برگزار نشد و در فاصله بین انتخابات و تحلیف تغییراتی در میزان اختیارات آن‌ها ایجاد شد که این تغییرات باید با مصوبه شورای شهر باشد اما این مسئله در شورای مطرح نشده و ستاد هماهنگی نباید سلیقه‌ای به تبیین آیین نامه اقدام کند، چرا که شورایاری‌ها به صورت الگوی موفق به سایر شهرها قابل انتقال هستند.

وی با اشاره به شاعبه‌هایی در خصوص اعضای شورایاری اضافه کرد: متاسفانه شاعبه‌های جدی در خصوص افزودن 6 نفر به 7 نفر اعضای شورا مطرح شده و همچنین در خصوص تحصیلات دبیر شورایاری نیز مسائلی از جمله الزام به تحصیلات لیسانس نیز اعلام شده که باید این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد، چرا که ستاد هماهنگی شورایاری‌ها چنین اختیاراتی ندارند و باید این مسئله به مصوبه شورای شهر برسد و انظار دارم مراسم تحلیف آن‌ها طبق سال‌های گذشته انجام شود.

سالاری در تذکر سوم خود با اشاره به ارائه تذکرات اعضای شورا در خصوص تخلفات ساختمانی در شهر تصریح کرد: تذکر اعضای شورا در خصوص تخلفات هتل اسپیناس و دیگر ساختمان‌ها قابل تقدیر است اما چرا میدان سپاه و عشرت آباد که کوهی از آهن آلات در آن‌جا برپا شده را هیچکس نمی‌بیند و از سازمان میراث فرهنگی نیز انتقاد دارم که نظر خود را در این رابطه اعلام نمی‌کنند و در حمایت از فرمان امام، ورود جدی داشته باشند و در خصوص ارائه تذکری به نیروهای مسلح، چرا شهردار وقت جواب را به موقع نداده است.

رئیس شورای شره در ادامه تذکرات سالاری گفت: رصد سیستماتیک در شهر باید دنبال شود و از ایجاد شبهه از اذهان عمومی جلوگیری کنیم.

*قطعه بندی و ساخت ساز و در فضای سبز منطقه یک/ کودکان همجوار گرم خانه مشیریه در شرف اعتیاد

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رئیسه شورای شهر در ادامه جلسه علنی امروز با ارائه تذکر در خصوص ساخت و ساز در فضای سبز منطقه یک اظهار کرد: در فضای سبز منطقه یک خیابان اندرزگو از یک سال گذشته شروع به ساخت و ساز شده و دومین بلوک 12 طبقه، در حال اتمام است.

وی با اشاره به اظهارات شهرداری افزود: شهرداری اعلام کرده این ملک رای دیوان دارد.

قناعتی ادامه داد: اگر این ملک رای دیوان دارد، باقی بلوک بندی‌ها به چه علت انجام شده، چرا در پارک ساخت و ساز انجام می‌شود؟

عضو هیات رئیسه شورای شهر با اشاره به بینات مقام معظم رهبری، در سه ماه گذشته ادامه داد: مقام معظم رهبری سه ماه پیش اعلام کردند که حتی حوزه علمی نیز در فضای سبز ساخته نشده است، چرا دیوان و شهرداری بر روی بیانات مقام معظم رهبری حرف دیگری می‌آورند؟

وی گفت: هرکه این حرف را گفته، تمام کنید، چرا که آقا اعلام کردند که عرضه ندارید از فضای سبز حفاظت کنید.

قناعتی در تذکر دوم خود به مشکل منطقه مشیریه اشاره کرد و گفت: سال گذشته در منطقه مشیریه شهرک رضویه، به دلیل وجود گرم ‌خانه به شهردار تذکر دادم که این گرم خانه مشکلات متعددی را برای ساکنان بوجود آورده است.

وی ادامه داد: در این گرم‌خانه روزی هزاران معتاد رفت و آمد دارند و موجب شیوع بیماری‌های مختلف شده است و بر اساس اظهارات والدین در این منطقه کودکان به سمت گرم‌خانه سوق پیدا کردند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر ادامه داد: 700 دانش آموز، طوماری نزدیک به 20 متر را امضا کرده‌اند تا این گرم‌خانه به جای دیگری منتقل شود و اعلام کردند که دو سال گرم خانه را تحمل کردیم.

چمران: گرم‌خانه نباید مزاحمتی برای اطرافیان ایجاد کند

مهدی چمران، رئیس شورای شهر در ادامه تذکر قناعتی گفت: متاسفانه در بین افراد گرم خانه، افراد تحصیل کرده نیز هستند که به دلیل فقدان مکان، در گرم‌خانه حضور دارند و البته نباید فراموش کرد که گرم خانه باید در جایی احداث شود که مشکلی برای ساکنان بوجود نیاید.

*هشدار حافظی به ساخت و ساز در زمین‌های زراعی قدس/ وزارت کشور تصمیمات را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهد

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا که صبح امروز در تالار شورا برگزار شد، با ارائه تذکری به وزیر کشور و استانداری، اظهار کرد: وزیر کشور آگاه به برنامه ریزی و جغرافیای سیاسی و فضای شهر تهران است و می‌داند که شهر تهران و حریم یکپارچه است و تمامی تصمیمات باید یکپارچه گرفته شود. 

مشکلات شهر تهران از جمله آلودگی، کودکان کار و دیگر معضلات به تمام شهر و حریم تصری دارد و راهکار باید راهکار یکپارچه باشد تا بتواند مدیریت یکپارچه‌ای را اعمال کرد.

وی افزود: حفظ فضای سبز به عهده شهرداری است اما بر اساس اتفاق اخیر، خلاف قاعده رخ داده که باید به این مسئله توجه شد.

حافظی با هشدار نسبت به استقرار جمعیت در سال‌های آتی تصریح کرد: در سال 1404، بیست درصد جمعیت شهری در 6 دهم کشور استقرار پیدا می‌کنند که این مسئله بسیار خطرناک است و استقرار جمعیت با بخشینه گری مواجه شده است و باید مدیریت یکپارچه برای آن در نظر گرفته شود.

حافظی با ارائه تذکری در خصوص ساخت و سازهای شهرک دانشور، روستای زر نام بالا و پایین، 15 کیلومتری فتح افزود: بر اساس طرح جامع شهر تهران حریمی که برای آن تعریف شده، مصوبه 9/8/90 در کمیسیون معماری و شهرسازی حفظ فضای سبز برعهده شهرداری است اما کاربری در این منطقه تغییر کرده و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ فضای سبز باید به این مسئله توجه کنیم اما ساخت و ساز غیر مجاز در این منطقه صورت می‌گیرد و فرمانداری و دادستان عمومی با استناد مصوبه هیات دولت که قدس به شهرستان ارتقا پیدا کرده، از سوی بخشداری صدور مجوز سخت و ساز برای این منطقه صادر شده و کاربری زراعی این منطقه تغییر کرده است و برخی مالکین اقدام به ساخت و ساز در این منطقه کرده‌اند و اتفاقی مشابه مرتضی گرد اتفاق می‌افتد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه کمربند سبز و تنفس گاه شهر در این منطقه مورد تهدید و تخریب قرار می‌گیرد 15 نفر از پرسنل ناحیه 6 منطقه 18 به دلیل تردد در این منطقه دستگیر شده‌اند و این مسئله باید مورد توجه استاندار و وزیر کشور قرار گیرد تا زودتر برطرف شود.

چمران در ادامه تذکر حافظی به اهمیت موضوع اشاره کرد و گفت: منطقه شهری خارج از حریم تهران نباید تفکیک شود چرا که فضای سبز باغات مورد ساخت و ساز قرار می‌گیرند.

چمران گفت: شهردار منطقه موضوع را با رئیس دیوان دادگستری مطرح کرده و باید از طریق وزارت کشور تنظیمات کشوری مورد بررسی قرار بگیرد تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

دبیر عضو دیگر شورا در ادامه این تذکر اظهار کرد: تعامل خوبی باید بین مدیریت شهری و دولت باشد تا جدایی بین این دو وارد نشود و شاهد چنین فتنه‌هایی نباشیم.

عضو شورای شهر ادامه داد: استاندار دستور برطرف سازی این مشکل را داده امام بر اساس پیگیری‌های من که تا ساعاتی پیش ادامه داشت، هنوز این دستور ابلاغ و اجرایی نشده است و این دستور عصر دیروز از جانب استاندار صادر شده بود.

دبیر تاکید کرد: در این منطقه بالغ بر دو هزار و 600 هکتار زمین زراعی وجود دارد که متاسفانه اقدام به دیوار کشی و ساخت و ساز می‌کنند.

*بی هویتی شوراها با محدود کردن اختیاراتشان رقم می خورد

ابوالفضل قناعتی، عضو هییت رییسه شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقش شورا در تصمیمات شهری اظهار کرد:تصمیم گیری برای شهر توسط گروهی کارشناس و به واسطه انتخاب مردم که باید پاسخگوی مطالبات جامعه شهری باشد از ضروریات شکل گیری شورا است. 

وی افزود: این پاسخگویی در مسایل تقنینی محدود نمی شود بلکه باید در قدرت نظارت و استیضاح نیز تعریف شود ونبايد اختیارات محدود شود.

عضو هییت رییسه شورای شهر در بیان مقایسه شورای شهر و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:اگر قدرت تصمیم گیری از نماینده مجلس نیز گرفته شود و دخل و تصرفی در وزارتخانه نداشته باشد هیچ انگیزه ای برای شکل گیری مجلس نیز باقی نمی ماند و این مسیله در مورد شورا نیز صادق است و سلب اختیارات موجب بی هویتی شوراها می شود.

وی با بیان اینکه به دنبال اخذ اختیارات بیشتری هستیم گفت: از چندین مرجع پی گیر اخذ اختیارات بیشتر برای شورا هستیم تا مدیریت یکپارچه را به نحو مطلوب و صحیح اعمال کنیم و از این طریق بار مشکلات مردم را کاهش بدهیم این در حالی است که محدود کردن اختیارات موجب میشود تا افراد فرهیخته و کارشناس به شورا ورود نکنند و همین امر بی هویتی شورا را رقم می زند.

قناعتی در پایان گفت:براساس مذاکرات اخیر با کمیسیون شوراهای مجلس انتظار می رود که این لایحه مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد و به جای محدود کردن اختیارات به دنبال افزایش اختیارات و مدیریت یکپارچه شهری و کاهش مشکلات مردم باشیم.


*مشاجره لفظی میان اعضای شورای شهر تهران/ سرخو جلسه را ترک کرد

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، در جلسه امروز (سه شنبه)شورای شهر محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری شورای شهر طی نطقی به موضوع هیئت امنای شورایاری ها اشاره کرد که این موضوع باعث درگیری های لفظی بین برخی اعضای شورای شهر را به دنبال داشت.

رضا تقی پور سخنگوی شورا در واکنشی شدید نسبت به اظهارات سالاری و اسماعیل دوستی که در قالب تذکری به بیان برخی مسائل در این زمینه پرداخته بود با عصبانیت گفت: شما عادت کرده اید که در قالب دریافت زمان برای بیان تذکر یک دقیقه ای به بیان موضوعاتی حاشیه ای ،  غیر واقعی و فاقد عدله منطقی بپردازید.

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر نیز واکنش به اظهارات سالاری و دوستی واکنش نشان داد و تا آنجا که درگیری لفظی بین اعضای شورا صورت گرفت و محسن سرخو عضو کمیسیون عمران شورا نیز به دلیل عدم تخصیص زمان از سوی هیئت رئیسه جهت تشریح این موضوع ،  جلسه را به نشان اعتراض ترک و با میانجی گری دنیامالی و حبیب کاشانی پس دقایقی  به صحن بازگشت.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران شورا شهر با انتقاد از هیئت امنای شورایاری ها شهر تهران ، اظهار داشت: از نظر روانی و اجتماعی خطرناک است باید شهرداری ها این کار را به عهده بگیرند.

چمران رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: کار شورایاری ها با هیئت امنا کار متفاوتی است و اجازه دهید در جلسه  بعدی شورا یا جلسه فوق العاده این موضوع را بررسی کنیم.

در حال تکمیل/
برچسب ها: شورا ، جلسه ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار