بیش از سه چهارم موارد سرطان پروستات قابل پیشگیری است

با انجام معاینات منظم و آزمایشات دوره‌ای به ویژه پس از سنین 50 سالگی، بیش از سه چهارم موارد سرطان پروستات در مردان قابل پیشگیری است.

علیرضا ساربان متخصص اورولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سرطان پروستات در افرادی که زمینه خانوادگی ابتلا به این بیماری را دارند، شیوع بالایی دارد و در واقع اغلب افراد مبتلا به آن، در خانواده خود حداقل یک نفر را که دچار سرطان پروستات شده باشد را دارند.

وی گفت: مردانی که در خویشاوندان درجه یک آنها به ویژه پدر، برادر، پدر بزرگ، عمو و دایی سابقه ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد، بین 2 تا 8 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات در سنین پس از 60 سالگی هستند.

ساربان با اشاره به لزوم پیشگیری از سرطان پروستات، تاکید کرد: با انجام معاینات منظم و آزمایشات دوره‌ای به ویژه پس از سنین 50 سالگی، بیش از سه  چهارم موارد سرطان پروستات در مردان قابل پیشگیری است.

وی گفت: لازم است که هر فرد بالای 50 سال حداقل سالی یک بار و افرادی که در خانواده‌ آنها سابقه ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد، سالی دو بار معاینه شده و آزمایشات مربوط به تشخیص مشکلات دستگاه ادراری را انجام دهند.

ساربان یادآور شد: در صورت تشخیص به موقع سرطان پروستات در همان مراحل ابتدایی، این بیماری را می‌توان تحت کنترل در آورد و درمان آن نیز اثر بخشی بالایی خواهد داشت.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار