جلسه اعلام مالک سرخابی‌ها لغو شد / آیا مزایده پنجم در راه است + مصاحبه‌‎ها

جلسه اعلام نتیجه مزایده چهارم واگذاری سرخابی‌ها که امروز قرار بود در سازمان خصوصی‌سازی برگزار شود به صورت ناگهانی لغو شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که امروز قرار بود برندگان نهایی مزایده چهارم سرخابی‌ها تا ساعاتی دیگر اعلام شود، مسئولان خصوصی سازی خبری را مبنی بر لغو این جلسه اعلام کردند.

طبق اطلاع ما از روند برگزاری جلسه امروز می بایستی برنده سرخابی ها معرفی میشد اما حدود بیست دقیقه قبل از برگزاری این جلسه به صورت ناگهانی و بدون اعلام دلیل این جلسه لغو شد.

نظر مسئولان دراینباره به این شرح است:

*نجف‌نژاد: دولت حساسیت موضوع را دید، مزایده را متوقف کرد/ مزایده اگر امروز برنده هم داشت، فردا لغو می‌شد

جلسه اعلام مالک سرخابی‌ها لغو شد/شاید مزایده پنجم در راه است + مصاحبه

مقداد نجف‌نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: جلسه واگذاری و معرفی مالکان امروز در صورت برگزاری هم، فردا لغو می‌شد و ما قبلا در این باره حرف زده‌ایم و می‌بایستی واگذاری این دو تیم عوض شود و دید خوب دولت هم این موضوع را تشخیص داد و از این بابت خوشحال هستم.

وی ادامه داد: تیم‌های استقلال و پرسپولیس می‌بایستی با یک مکانیزم جدید به طور مثال حدود 3 الی 5 سال، 51 درصد آن در اختیار اجاره کنندگان قرار بگیرد و مابقی آن یعنی 49 درصد باید به هواداران واگذار شود.

وی ادامه داد: طرح دو فوریتی اگر چه 135 امضا داشته است اما در صورتی که وقت بیشتری برای آن می‌گذاشتیم حتی به 200 امضا هم می‌رسید.

نجف‌نژاد ادامه داد: توقف فروش سرخابی های حاصل کار فراکسیون ورزش و نماینده‌های محترم که البته نه به صورت اولتیماتوم بلکه در جهت کمک و راهنمایی از دولت خواستیم و اجرایی شد و از این بابت خوشحال هستیم.

*سبحانی:دلیل لغو فقط تاخیر در امضای صورتجلسه بود/ در مورد ادعای فراکسیون ورزش حرفی ندارم

جلسه اعلام مالک سرخابی‌ها لغو شد/شاید مزایده پنجم در راه است + مصاحبه

جعفر سبحانی در گفتگوی اختصاصی گفت: برنده مزایده سرخابی‌ها اعلام خواهد شد و فقط به دلیل تاخیر در امضای صورتجلسه که البته به دلیل مشغله وزاء بود به تعویق افتاده است و مشکل دیگری در اینباره وجود ندارد.

وی گفت: فرایند چهارم مزایده برگزار خواهد شد و نیازی به مزایده پنجم نیست البته تا زمانی که برنده اعلام شود اگر مزایده چهارم برنده نداشت آنوقت در مورد مزایده پنجم تصمیم خواهیم گرفت.

سبحانی افزود: روز اعلام برنده‌های مشخص نیست و منوط به تکمیل صورتجلسه است و شاید فردا و یا روزهای دیگر باشد.

وی در مورد ادعای نجف‌نژاد مبنی بر توقف مزایده به دلیل طرح دو فوریتی و تلاش فراکسیون ورزش گفت: در این باره حرفی ندارم اما دلیل لغو جلسه امروز فقط تاخیر در امضای صورتجلسه بوده است و دلیل دیگری ندارد.

*افشارزاده: ما را بین زمین و هوا نگه داشتند/ با این وضعیت دو تیم نابود می‌شوند

جلسه اعلام مالک سرخابی‌ها لغو شد/شاید مزایده پنجم در راه است + مصاحبه

بهرام افشارزاده  گفت: در حال حاضر وضعیت بلاتکلیفی ضرر زیادی به تیم ما می‌زند و نمی‌دانم در مورد کادر فنی و بازیکنان چه تصمیمی بگیریم، ضمن اینکه اسپانسر‌ها هم با این شرایط برای اعلام همکاری با این دو تیم شکل دارند. 
 
وی افزود: باور کنید اگر این روند ادامه پیدا کند به طور حتم این دو تیم هر روز ضعیف‌تر می شوند و شرایط از این که هست بدتر خواهد شد. 

*مجلس پیگیر مصوبات باشد نه خواست عده‌ای خاص/ برنده مزایده پس از تکمیل صورتحساب معرفی می‌شود

جلسه اعلام مالک سرخابی‌ها لغو شد/شاید مزایده پنجم در راه است + مصاحبه‌ علت لغو

پوری حسینی گفت: ما فکر می‌کردیم که مدارک تا زمان اعلام نتایج تکمیل می‌شود اما به هرحال وزراء می‌بایستی استعلام‎ها را رویت می‌کردند و بعد درصورت تکمیل، صورتجلسه را ارائه می‌دادند و به دلیل تاخیر در ارسال برخی مدارک برای وزراء این موضوع امروز انجام نشد و به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: باید جوانب موضوع بررسی شود و وزراء تصمیمی بگیرند که حقی از کسی ضایع نشود اما مطمئن باشید برنده مزایده اعلام خواهد شد و خریداران هم خواهند دید که مزایده طبق روال قانونی برگزار شده است.

پوری حسینی گفت: افرادی که از پیش قضاوت می‌کنند باید بدانند در صورتی که استعلام خریداران و مدارک آنها کامل شود تاریخ برگزاری جلسه اعلام مالکان را مشخص می‌کنیم و این اتفاق شاید در خرداد ماه و یا دو روز آینده انجام پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: تعجب می‌کنم از افرادی همانند نجف‌نژاد عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، چرا که وی باید دنبال اجرای قانون و مصوبات باشند نه به دنبال تاخیر و عدم اجرای آن به هر حال وظیفه خصوصی‌سازی واگذاری است و برخی‌ها به دنبال خواست عده‌ای خاص هستند.

وی در پایان گفت: هیچگونه ارتباطی بین طرح دوفوریتی و لغو جلسه امروز وجود ندارد و تنها به دلیل نقص مدارک و صورتجلسه جلسه چهارم برگزار نشد اما به طور حتم، برنده را بزودی معرفی خواهیم کرد.

گروسی:واگذاری غیر کارشناسانه مزایده را لغو کرد/سرخابی‌ها مصالح ساختمانی نیستند

جلسه اعلام مالک سرخابی‌ها لغو شد/آیا مزایده پنجم در راه است + مصاحبه‌‎ها

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مصالح ساختمانی و کارخانه نیستند که سطحی و بدون کار کارشناسی به بخش خصوصی واگذار شوند این دو باشگاه 30 میلیون هوادار دارند و نتیجه واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی برای هواداران اهمیت زیادی دارد.

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به کارشناسی عمیق دارد
گروسی در ادامه عنوان کرد: بنابراین خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به کارشناسی عمیقی دارد و به صورت سطحی نباید این دو باشگاه را به بخش خصوصی داد، همچنین مسئولان باید شفاف بگویند که از خریداران چه انتظاری دارند و بالعکس خریداران از مسئولان چه درخواستی دارند.

وضعیت سرخابی‌ها باید روز به روز بهتر شود
وی تصریح کرد: واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی نباید وضعیت این دو تیم را در آینده بدتر کند بلکه باید خصوصی‌سازی این دو باشگاه به صورتی باشد که شرایط آنها را روز به روز بهتر کند.

برگزاری عجولانه مزایده واگذاری را لغو کرد
عضو فراکسیون ورزش عنوان کرد: به هر حال موقعی که عجولانه مزایده برگزار می‌کنند به این صورت هم لغو می‌شود. واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی یک بحث پولی نیست بلکه مهمترین موضوع میلیون‎ها هوادار این دو تیم است.

نحوه واگذاری بسیار مهم است
گروسی تصریح کرد: در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کار کارشناسی صورت نگرفته است و مسئولان باید به موانع این واگذاری دقت بیشتری کنند، اصل قضیه واگذاری خوب است اما نحوه واگذاری بسیار مهم است.

اهلیت به ریال و پول نیست
وی در مورد اینکه گفته می‌شود اهلیت خریداران هنوز به تایید وزیر نرسیده است بیان کرد: اهلیت به ریال و پول نیست چرا که دولت نیاز به پول خریداران برای اداره این دو باشگاه ندارد. همچنین اهلیت به این معنی نیست که خریداران چک برگشتی نداشته باشند و پول را به موقع پرداخت کنند. اهلیت به این معنی است که شرایط این دو باشگاه بعد از 4 ماه واگذاری بهبود یافته باشد.

سرخابی‌ها را با آزمون و خطا واگذار نکنند
گروسی تصریح کرد: ما به مسئولان هیات واگذاری سرخابی‌ها اشاره کردیم که از طریق آزمون و خطا این دو باشگاه را واگذار نکنند بلکه کارشناسی دقیقی انجام دهند و بعد این دو باشگاه را واگذار کنند ضمن اینکه آنها باید بیان کنند برنامه‌شان برای خصوصی‌سازی چیست و خریداران چه انتظاری دارند.

واگذاری باید روشن و شفاف باشد
وی در ادامه عنوانکرد: به هر حال واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی باید روشن و شفاف باشد و مسئولان باید دیدگاه‎های صاحب‌نظران داخلی و خارجی هم جویا شوند چرا که دو باشگاه بزرگ را می‎خواهند به بخش خصوصی واگذار کنند.

گروسی بیان کرد: مسئولان هیات واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی قرار است فردا به مجلس بیایند و در مورد خصوصی‌سازی سرخابی‌ها توضیح دهند.همچنین مسیر رشد و ترقی به خصوصی‌سازی ختم می‌شود اما اینکه ما مسیر را به چه صورت طی می‎کنیم مهم است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وزارت ورزش و جوانان باید زیر ساختارهایش را توضیح دهد و اهداف شفاف و روشن خود را به اطلاع اعضای فراکسیون ورزش برساند.

حسینی:مسئولان مکلف به واگذاری سرخابی‌ها هستند/وزرای ورزش و اقتصاد باید پاسخگوی نمایندگان باشند

جلسه اعلام مالک سرخابی‌ها لغو شد/آیا مزایده پنجم در راه است + مصاحبه‌‎ها

سید هادی حسینی، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: به هر حال اگر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در زمان مقرر واگذار نشوند آن وقت وزرای ورزش و اقتصاد باید پاسخگوی نمایندگان مجلس باشند. 
 
حسینی در ادامه عنوان کرد: طبق مصوبه مجلس دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید به بخش خصوصی واگذار شوند و اگر این امر صورت نگیرد آن وقت وزرای ورزش و اقتصاد باید به مجلس بیایند تا به سوالات نمایندگان پاسخ بدهند. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان هیات واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی فردا به مجلس می‌آیند و در مورد نحوه این واگذاری توضیح می‌دهند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
این دو تیم نمیتونن خصوصی سازی کنند بعد میخوان مملکت داری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
مسخره کردید مردم رو؟
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۱۸:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
مشکلات کشور فقط واگذاری سرخابیهاست یا اشتغال ازدواج جوانان این مرزوبوم
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
از اولش معلوم بود نمیخوان واگذار کنن/نه به اون موقع که میخواستن سریع واگذار بشه نه به الان
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
مسخره بازی درآوردن با این مزایده گذاشتنشون.تنهاچیزی که براشون مهم نیست شعور اینهمه هوادار و شرکت کننده های مزایدست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
آقای پور حسینی چی شد قولی که به مردم دادی ؟؟
دیدی زورتون نمیرسه
آخرین اخبار