مجتبی راعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امام خمینی (ره) حق بزرگی بر گردن سینما دارد

امام خميني (ره) با جلوگيري از راه اندازي سينماي فيلم فارسي حق بزرگي بر گردن سينما دارد.

مجتبی راعی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص تعریف از شخصیت امام خمینی (ره) و تاثیر امام بر روی سینما گفت: سینما در ذهن توده مردم ایران سابقه بدی داشت و به همین دلیل ممکن بود بعد از گذشت سال‌های زیاد شکل نگیرد ولی در همان ابتدا امام خمینی (ره) شجاعت بزرگی مثل همه شجاعت‌های دیگرش به خرج داد و گفت: ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم.

این کارگردان افزود: امام خمینی (ره) حق زیادی بر گردن سینما دارد. چون باعث جلوگيري از راه‌اندازی و شکل‌گیری سینمای فیلم فارسی که متاسفانه دوباره مقداری از آن سینما به فیلم‌ها برگشته، شد و این از برکات وجود و افکار امام خمینی بود.

مخالفیم‌ که این حرف متر و معیار  بزرگی بود برای اینکه بین سینما و فحشا را از هم جدا کند و مسیر سینمای مورد نظر و متناسب با فرهنگ ایران اسلامی را مشخص کند.

وی بیان کرد: وقتی امام خمینی (ره) از فیلم «گاو» تعریف کرد و گفت که «گاو» فیلم خوبی است اتفاق بزرگی افتاد چون یک فقیه جامع‌الشرایط، فقیه، فیلسوف، مبارز و عارف از این فیلم تعریف و تمجید كرد و این محبوبیت براي مهرجویی در زمان خود و این قشری که ممکن است وي را نديده باشند ، ماندگارتر شد.

راعی ادامه داد: از طرفی مردم و مخاطبان برای دیدن فیلم «گاو»‌ به سینماها رفتند چون شخصیتی با آن مقام و بزرگی از این فیلم تعریف کرده بود و مردم به سوی فیلمی می‌رفتند که مورد علاقه امام خمینی (ره) بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار