عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران انتقاد کرد

ایجاد داروخانه‌های زنجیره‌ای تهدیدی برای بخش خصوصی

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه راه اندازی داروخانه‌های زنجیره‌ای به اقتصاد داروخانه‌های خصوصی ضربه می‌زند، گفت‌: با ایجاد و راه‌ اندازی این نوع داروخانه‌ها علاوه بر ورشکستگی داروخانه‌های بخش خصوصی، رقابت و انگیزه برای ارائه سرویس بهتر به بیماران حذف می‌شود.

سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ایجاد داروخانه‌های زنجیره ای سبب به حاشیه رفتن داروخانه‌های بخش خصوصی می‌شود، اظهار داشت‌: ایجاد این نوع داروخانه ها با توسعه بنگاههای کوچک و زود بازده منافات دارد زیرا انحصار در بازار دارو بوجود آورده و کیفیت ارائه خدمات در رقابت از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه 15 هزار و 500 داروساز فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد 10 هزار نفر  دارای داروخانه هستند، افزود: تمامی داروخانه داران با ایجاد داروخانه‌های زنجیره ای مخالف هستند و این پدیده در دراز مدت سبب حذف داروخانه‌های خصوصی کوچک و کاهش کیفیت ارائه خدمات به بیماران می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد داروخانه‌های خصوصی با راه اندازی چنین داروخانه هایی به شدت صدمه خواهد دید، اذعان داشت‌: با وجود انحصار، رقابت از بین خواهد رفت زیرا این داروخانه ها به دلیل افزایش بار مراجعات تمامی اقلام دارویی خود را با کمترین قیمت به فروش می‌رسانند.

به گفته فاطمی هم اکنون داروخانه‌های بخش خصوصی برای جذب مشتری با یکدیگر در رقابت هستند اما با تاسیس این نوع داروخانه‌ها انگیزه داروخانه داران برای رقابت و ارائه سرویس با کیفیت به بیماران از بین خواهد رفت ضمن آنکه در دراز مدت ورشکستگی داروخانه‌های بخش خصوصی را به دنبال خواهد داشت‌.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار