روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد:

توافق هسته‌ای ایران نکته پنهانی برای این کشور باقی نمی‌گذارد

روزنامه وال استریت ژورنال در مقاله‌ای مدعی شد رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران به غرب این فرصت را می‌دهد تا به شکل بی‌سابقه‌ای از نیروگاههای هسته‌ای این کشور بازدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال؛ در مقاله اخیر روزنامه وال استریت ژورنال مقاله‌ای با نام "آیا ایران می‌تواند رازهایش را مخفی نگه دارد؟" منتشر شده است و به چگونگی تعامل با ایران پس از امضای توافق هسته‌ای جامع اشاره می‌کند. این روزنامه غربی مدعی شد: توافق با ایران می‌تواند شرایطی را برای بررسی دقیق برنامه هسته‌ای این کشور فراهم کند که پیش از این سابقه نداشته است. 

این روزنامه غربی در ادامه نوشت: تهران نگران است بازرسی‌های بدون هماهنگی از سایت‌های هسته‌ای به ابزاری برای دشمنانش تبدیل شود. حمله تروریستی به دانشمندان هسته‌ای ایران و حمله ویروسی به تجهیزات هسته‌ای دلایل اصلی مخالفت ایران با ادامه این بازرسی‌ها است زیرا آن را بوجود آورنده نوعی جنگ پنهان با خود می‌داند.

وال استریت ژورنال به مرحله حساس مذاکرات ایران و 5+1 اشاره و تاکید کرد براساس توافق لوزان که 2 آوریل (13 فروردین) بدست آمد، ایران دسترسی به برنامه هسته‌ای خود را به روی بازرسی‌های جدید باز می‌گذارد که پیش از این سابقه نداسته است. اصلی‌ترین موضوع اختلافات در مذاکرات ایران و 1+5، حجم و عمق بازرسی‌ها برای بازرسان سازمان ملل است.
 
ایران و 6 کشور عضو 1+5، باید تا 31 ژوئن (9 تیر) به توافق جامع هسته‌ای دست یابند، با این حال تداوم اختلافات موجب شده است تا احتمال تمدید گفت‌وگوها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار