تبریز؛

صنعت فرش دستباف قابلیت اشتغال ارزان دارد

رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف کشور گفت: صنعت فرش دستباف قابلیت اشتغال ارزان دارد و با حداقل سرمایه می توان اشتغال زایی کرد.

صنعت فرش دستباف قابلیت اشتغال ارزان داردبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ اسماعیل چمنی، رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف کشور امروز درجلسه اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه در حال حاضر 500 هزار نفر در استان از طریق فرش ارتزاق می کنند گفت: کالایی که رهبریت آن در جهان با ایران است و فرش تبریز نیز در این میان سهمی مهم دارد درزمینه های حمایتی با مشکلات فراوانی روبرو است.

وی ادامه داد: 83 هزار نفر بیمه شده فرش در آذربایجان شرقی وجود دارد و با حداقل سرمایه گذاری می توان در این بخش ایجاد اشتغال نمود.

وی بیان کرد: صادرات فرش به صورت مستقیم از تبریز به کشورهای خارجی با مشکل صورت می گیرد چرا که پرواز مستقیم از تبریز به خارج محدود است و این در حالی است که یک سوم تولیدات فرش کشور در آذربایجان شرقی صورت می گیرد.

چمنی افزود: در حالی که بهترین تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف مربوط به تبریز است اما این صادرات از مبدا غیر تبریز صورت می گیرد.

وی با یادآوری این موضوع که 2500 کارگاه تولید فرش دستباف در آذربایجان شرقی فعال است ، گفت: نامگذاری یک روز به نام فرش در استان ارزشمند و مناسب خواهد بود.

جمشید برزگر رئیس کانون کارفرمایان آذربایجان شرقی  نیز در این جلسه امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به مشکلات فرا روی کارفرمایان در زمینه پرداخت مالیات گفت: با توجه به مشکلات مالی کارفرمایان و دریافت مطالبات از دولت ضروری است تا اداره کل امور مالیاتی تعامل بیشتری در زمینه دریافت مطالبات داشته باشد.

وی افزود: کسانی که فرار مالیاتی دارند شناسایی شوند اما با تولید کنندگانی که فعال بوده و همکاری دارند تعامل مناسبی در زمان دهی پرداخت مالیات ها صورت گیرد.

برزگر یادآور شد: زمانی که تولیدات داخلی کفاف نیازهای داخل را می دهد و رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور نیز بر این امر تاکید دارند استفاده از محصولات خارجی توجیهی ندارد و خواستار همراهی دستگاه های مختلف در این زمینه هستیم.
رئیس کانون کارفرمایان آذربایجان شرقی افزود: کمیته ای برای پیگیری مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تشکیل شود تا مصوبات این شورا در حالت اجرا نیز بررسی گردد.

نوری ،نماینده بستان آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه اصلاح خطوط قرمز سرمایه گذاری  باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: حداکثر زمان صدور مجوز در پنچره واحد 2 ماه است که دستگاه ها ملزم به رعایت این مسائل شده اند.

وی بیان کرد: مشکلات قانونی نیز در این زمینه مرتفع شده و قوانین کاربردی ابلاغ گردیده  تا صدور مجوزهای هماهنگ صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه پرداخت مالیات کارفرمایان دولتی قوانین خوبی وجود دارد گفت: ساماندهی بدهی به دولت و پرداخت مالیات به صورت تحاتر می تواند صورت گیرد و کارفرمایان پس از دریافت مطالبات  خود از دولت مالیات ارزش افزوده را پرداخت کند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.