تبریز؛

پنچره واحد سرمایه گذاری از راه کارهای نجات اقتصاد کشور است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: پنچره واحد سرمایه گذاری از راه کارهای نجات اقتصاد کشور است که به صورت کلان دنبال می‌شود.

پنچره واحد سرمایه گذاری از راه کارهای نجات اقتصاد کشور استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ اسماعیل جبارزاده، امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: همه دستگاه ها ملزم به اجرای برنامه های پنچره واحد هستند و سیستم نظارتی نیز بر عملکرد پنچره ها نظارت خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلات آموزش نمایندگان دستگاه های اجرایی در پنچره واحد سرمایه گذاری افزود: دستگاه ها ملزم به معرفی کارشناسان ثابت در این پنچره واحد هستند و گزارش دوماهه نیز از سوی سازمان امور اقتصادی و دارایی عرضه خواهد شد.

وی رسیدن به توسعه اقتصادی و صنعتی را مستلزم هماهنگی دانست و گفت: یکی از راه کارهای این هماهنگی توسل به پنچره واحد سرمایه گذاری است و تا کنون نیز ادارات دولتی مقاومتی در این راستا نکرده اند.

وی با اشاره به شرایط تراکتور سازی گفت:برای حل مشکلات تراکتور سازی آماده هستیم تا تعاملات لازم انجام گیرد.

جبارزاده با بیان اینکه بیشترین خرید تجهیزات نوین کشاورزی در کشور در آذربایجان شرقی صورت گرفته است ، افزود: امسال نیز تلاش می کنیم تا با خرید به موقع و کافی ادوات کشاورزی از تراکتور سازی مشکلات کاهش یابد.

وی با بیان اینکه صاحبان صنایع و کارفرمایان مالیات خود را پرداخت می کنند ، گفت: این کارفرمایان که پروژه های دولتی را اجرا می کنند و مطالباتی از دولت دارند ، نباید تحت فشار قرار گیرند و جرایم مالیاتی بر ایشان تحمیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار تعیین حوزه فعالیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شد و گفت: طرح مسائل مختلف غیر مرتبط با این شورا موجب اتلاف وقت و عدم بهره گیری از این شورا می شود.

جبارزاده ادامه داد: سیاست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بررسی مسائل کلان در حوزه تعامل میان بخش خصوصی و دولت است و مسائل جزئی تر می تواند در قالب های دیگر بررسی شود.

ابوالفتح ابراهیمی، مدیر عامل تراکتور سازی ایران نیز در این جلسه  گفت: در حال حاضر با انباشت محصول مواجه هستیم و امکان خرید قطعات جدیدی با این شرایط وجود ندارد.

وی بیان کرد: البته شرایط در حال بهبود است و خوشبختانه چک برگشتی در زمینه تولید کنندگان قطعات نداریم.

وی یادآور شد: پشت سر گذاشتن دوران رکود و حرکت به سمت رونق را درحالت کلان کشوری و نیز استان را شاهد هستیم و افق روشنی در این زمینه مشاهده می شود.

مدیر عامل تراکتور سازی با بیان اینکه مشکل قطعه سازان در استان به مرحله بحرانی رسیده است ، گفت: علت اصلی رکود بازار است و تا زمانی که مشکلات فروش تراکتور حل نشود مشکل قطعه سازان نیز حل نخواهد گردید.

وی با اشاره به مشکل ورق سازان خاطر نشان کرد: تراکتور سازی از این بخش خریدی نخواهد داشت اما تراکتور سازی آماده است تا برای حل مشکلات این صنعت در استان نیز جلساتی با فعالان این حوزه صورت گیرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.