تبریز؛

ارائه آموزش‌های نوين كشاورزی و توليد محصولات باكيفيّت‌

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اجرای برنامه‌ريزی های دقيق و اصولی به همراه ارائه آموزش‌های نوين كشاورزی به كشاورزان می تواند ضمن تاثيرگزاری مثبت در توليد محصولات باكيفيت‌ و مرغوب سبب آشنايی آنان با روش‌هاي نوين در بخش كشاورزی شود.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز ؛ علی اکبر نژادرضا افزود: باید یک رابطه منطقی بین تولیدکنندگان و کارشناسان کشاورزی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و اصولی مي توان گام‌های  اساسی در راستای  توليد محصولات با كيفيت‌تر برداشته و كشاورزان را با روش‌های نوين در اين بخش آشنا كنيم.

نژادرضا ادامه داد: با انتقال سريع يافته های تحقيقاتي به مزارع و كشاورزان، می توان ضمن ايجاد تحولي شگرف در توليدات كشاورزي به ويژه محصولات استراتژيک، كشاورزان را در توليد محصولات بيشتر و با كيفيت‌تر كمک کرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در این رابطه مهم ترین اصل در راستای افزایش عملکرد تولید و تولید پایدار، وجود برنامه ریزی علمی و اجرای طرح های تحقیقاتی کاربردی در جهت افزایش پتانسیل تولید در واحد سطح با حفظ منابع پایه است.

وی افزود: كارشناسان اين بخش بايد در كنار كشاورز حضور مستمر داشته و به صورت چهره به چهره دانش خود را براي رسيدن به رشد و توسعه پايدار در بخش كشاورزي انتقال دهند.

نژادرضا تاکید کرد: رشد بالای جمعیت و افزایش مستمر تقاضای مواد غذایی در کشور، ایجاد تحول در کشاورزی را به نحوی که بتواند کمیت، کیفیت و تنوع محصولات کشاورزی را در مدت زمانی کوتاه افزایش دهد اجتناب ناپذیر کرده است.
 انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.