تبریز؛

فعالیت بیش از 8 هزار و 200 صنف مختلف در شهرستان های اهر و هوراند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر از فعالیت بیش از 8 هزار و 200 صنف مختلف در شهرستان های اهر و هوراند خبر داد.

فعالیت بیش از 8 هزار و 200 صنف مختلف در شهرستان های اهر و هوراندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ عیسی فتح اله زاده گفت: اصناف شهرستان هوراند جزو اصناف شهرستان اهر و مدیریت آنها وظیفه اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان است.

وی افزود: اگر صنفی اعضایش به ۵۰ نفر برسد قانون اجازه تشکیل اتحادیه را به آنها خواهد داد و یا اگر به حد نصاب نرسیده و یا رسیده و پروانه کسب اخذ نکرده باشند این اصناف در زیر نظر اتحادیه های همگن قرار می گیرند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر گفت: هم اکنون در شهرستان اهر ۲۹ اتحادیه وجود دارد که ۲ اتحادیه آرایشگران و خیاطان و فرش بافان توسط بانوان و مابقی به صورت دبیرخانه مرکزی در اتاق اصناف شهرستان اهر مدیریت می شوند.

وی از مردم و اصناف و کسبه خواست تا کسانی که فاقد پروانه کسب هستند برای اخذ پروانه کسب اقدام کرده و مراحل قانونی را طی کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر با بیان اینکه اصناف یکی از مهم ترین قشر جامعه بشمار می رود، گفت: ما زمانی فرد را جزو صنف می شناسیم که پروانه کسب داشته باشد و در غیر این صورت بازرسان طبق قانون موظفند تا از فعالیت فرد متخلف جلوگیری کنند.

وی با اشاره به نقش اصناف در قبل و بعد از انقلاب اسلامی از برخی مشکلات و دغدغه های اصناف شهرستان اهر گفت و افزود: مهم ترین دغدغه‌  اصناف، سرمایه در گردش است، بانک‌های عامل وقتی به یک کسبه وام اعطا می کنند آن هم با درصد زیاد صنف کسبه را متزلزل می کنند، بانک‌ها باید با تأسی از بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث اشتغال زایی در اختیار گذاشتن وام های کم بهره در راه اشتغال جوانان کمک و یاری نمایند.

فتح اله زاده با اشاره به وجود معادن متلف در منطقه، معادن را سرمایه های عظیم ملت دانست و گفت: اهالی روستاها و شهروندان باید از معادن سرشار منطقه ارسباران حفاظت کنند و در مواقعی که حفاری های غیرمجاز را مشاهده می نمایند سریعاً به سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا پلیس گزارش دهند تا با حکم قانونی با افراد سودجو برخورد قانونی شود.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.