گاه شمار حملات تروریستی در فرانسه در20 سال گذشته

در پی وقوع یک حمله تروریستی به کارخانه ای نزدیک شهر لیون فرانسه، خبرگزاری فرانسه گاه شماری از وقوع حملات تروریستی یا اقدامات برای اجرای حملات در این کشور طی سال گذشته تهیه کرد که به شرح زیر است :

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ وقایع تروریستی در بیست سال گذشته به شرح زیر است.
   

- 19 آوریل 2015// سید احمد غلام، دانشجوی الجزایری رشته کامپیوتر به ظن قتل یک زن و طراحی یک حمله تروریستی به کلیسایی در حومه پاریس، در شهر پاریس دستگیر می شود. به گفته دستگاه اطلاعاتی فرانسه، وی مقادیری سلاح در اختیار داشته و جزو گروه های افراطی بوده است.
- 3 فوریه 2015// افراد مهاجم با چاقو به سه نظامی در مقابل یک مرکز گردهمایی یهودیان در شهر نیس فرانسه حمله می کنند. طراح این حمله یعنی موسا کولیبالی، در زمان بازداشت گفته که از فرانسه، پلیس و نظامیان یهودی نفرت دارد.
- 9-7 ژانویه 2015// برادران شریف و سعید کواشی در حمله به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس، 12 نفر را به قتل می رسانند. پس از دو روز تعقیب و گریز، این دو برادر در درگیری با نیروهای امنیتی و پس از آنکه در یک کارخانه در حومه پاریس سنگر گرفته بودند کشته می شوند.
روز هشتم ژانویه، فردی به نام آمدی کولیبالی Amedy Coulibaly یک مامور پلیس را در جنوب پلیس می کشد و یک مامور شهرداری را هم زخمی می کند. وی روز بعد مشتریان و کارکنان یک فروشگاه را در پاریس گروگان می گیرد و چهار نفر از آنها را می کشد که همگی یهود بودند. خودش نیز در نهایت اندکی پس از کشته شدن برادران کواشی، به دست پلیس کشته می شود. برادران کواشی از اعضای گروه القاعده در شبه جزیره عربستان بودند و کولیبالی در داعش عضویت داشت.
- 20 دسامبر 2014// یک جوان بیست ساله با چاقو به چند مامور پلیس در پاسگاه پلیس شهر ژوئه لتور Joué-lès-Tours در مرکز فرانسه حمله می کند ولی به دست پلیس کشته می شود.
- 25 مه 2013// یک جوان با تیغ موکت بری به یک نظامی در محله دفانس پاریس حمله می کند که چند روز بعد هم بازداشت می شود.
- یازده تا نوزده مارس 2012// در فاصله زمانی یازدهم تا پانزدهم مارس، محمد مراح از اعضای القاعده، سه نظامی را در شهرهای تولوز و مونتوبان در جنوب غرب فرانسه به ضرب گلوله به قتل می رساند. وی در روز نوزدهم مارس هم سه کودک و یک معلم را در کالجی در تولوز می کشد. خودش در بیست و دوم مارس به دست پلیس کشته می شود.

-- در فاصله زمانی سال های هزار و نهصد و نود و پنج تا نود و شش، در یک سلسله حمله تروریستی که توسط جمال زیتونی سرکرده گروه «جماعه الاسلامیه المسلحه» از الجزایر آغاز شد، در فرانسه حدود دوازده کشته و دویست زخمی بر جای گذاشت :
- 3 دسامبر 1996// در انفجار بمب دست ساز در یکی از ایستگاه های متروی پاریس 4 نفر کشته و 91 نفر زخمی شدند.
- 17 اکتبر 1995// انفجار یک کپسول گاز در یکی از ایستگاه های متروی پاریس سی زخمی بر جای گذاشت.
- 7 سپتامبر 1995// انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در مقابل مدرسه یهودیان در شهر ویلوربان در نزدیکی لیون، 14 زخمی بر جای گذاشت.
- 25 ژوییه 1995// انفجار کپسول گاز در ایستگاه متروی سن میشل پاریس هشت کشته و یکصد و نوزده زخمی بر جای گذاشت.
- 11 ژوییه 1995// شیخ عبدالباقی صحراوی، امام جماعت مسجدی در یکی از محله های پرجمعیت پاریس، به دست یک جوان به ضرب گلوله کشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار