امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

حمایت از فلسطین و مبارزه با تروریسم دو عنصر کلیدی برای تقویت همکاری های منطقه ای است

معاون عربی آفریقای وزیرامور خارجه کشورمان گفت: حمایت واقعی از فلسطین و مبارزه با تروریسم دو عنصر کلیدی در مسیر تقویت همکاری های فزاینده منطقه ای بشمار می رود.

"حسین امیرعبداللهیان" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه روز جهانی قدس با اشاره به این که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، گفت: در صورت وحدت جهان اسلام، تروریسم و صهیونیسم در آینده منطقه جایی نخواهند داشت.

وی درادامه داعش و رژیم صهیونیستی را دو روی یک سکه دانست وافزود:رژیم صهیونیستی حامی و برنده اصلی اقدامات تروریستی و تخریبی گروهک تروریستی داعش در منطقه است.

عبداللهیان اظهار داشت: امروز ماموریت اصلی جریانات افراطی و تروریستی، نابودی محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و غارت سرمایه کشورهای اسلامی است.

وی افزود: رفتار دوگانه امریکا و غرب در استفاده ابزاری از تروریسم، عامل تقویت جنایات رژیم صهیونیستی و نا امنی بیشتر منطقه بشمار می رود.

معاون عربی - آفریقای وزیر امورخارجه گفت: حمایت پنهان برخی دستگاه های امنیتی خارجی و منطقه از تروریسم تنها در راستای تحقق آمال رژیم صهیونیستی و در جهت تخریب اموال و نوامیس مسلمانان است.

وی تاکید کرد: رفتار جنگی عربستان به عنوان کشوری اسلامی علیه زنان و کودکان مسلمان یمنی یاد آور رفتار صهیونیست ها در غزه است و این مایه شرمساری جهان اسلام و جهان عرب است.

عبداللهیان افزود: انتظار می رود عربستان با اصلاح رویکرد خود، در مسیر کمک به ثبات وامنیت منطقه، حمایت واقعی از مردم مظلوم فلسطین، وحدت جهان اسلام و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی قدم بردارد. 

وی بااشاره به این که تهران ازهرگونه اقدام سازنده ریاض استقبال می کند، گفت:عربستان از داشتن رابطه متوازن با کشورهای منطقه بیشتر سود خواهد برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار