پاک‌آیین:

ملت‌های اسلامی در راه آزادی قدس با هم متحد شوند

سفیر کشورمان در آذربایجان خواهان همبستگی کشورهای اسلامی برای آزادی قبله اول مسلمانان شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "محسن پاک‌آیین" در مراسم افطاری که با به مناسبت گرامیداشت روز قدس برگزار شد بر همبستگی مسلمانان تاکید کرد.

در این مراسم "مبارز قربانعلی" رئیس کمیته دولتی دینی، تعدادی از نمایندگان مجلس آذربایجان، معاونین شیخ الاسلام پاشازاده و سفرا و کارداران کشورهای مسلمان حضور داشتند.

وی با تاکید بر این‌که «یکی از سیاست‌های اصولی ایران حمایت از مردم فلسطین و حامیان این سرزمین است» افزود: ما معتقدیم وظیفه ما به عنوان مسلمان این است که ظلمی که امروز بر مردم فلسطین می‌گذرد را محکوم کنیم. وی علت تعیین روز قدس به ابتکار امام خمینی(ره) را حمایت جهانی از مردم بیگناه فلسطین و اعتراض به اشغال این سرزمین خواند و افزود: امروز جهان اسلام باید قویا حمایت خود را از مقاومت مردم فلسطین اعلام کرده و در کنار آن‌ها برای آزادی فلسطین و شکستن محاصره غزه بایستد.

وی با یادآوری تجاوز نظامیان اشغالگر صهیونیسم به غزه و کشتار مردم غیرنظامی و به‌خصوص کودکان گفت: ما قویا اعتقاد داریم که رژیم صهیونیستی منزوی شده و رو به زوال است و ان شاالله در آینده شاهد آزادی فلسطین و مسجد الاقصی خواهیم بود.

در این مراسم مبارز قربانعلی رئیس کمیته دولتی دینی آذربایجان نیز با حمایت از مردم فلسطین بر ضرورت خاتمه اشغال در تمام سرزمین های اشغالی تاکید کرد.

"خالد قیصر" سفیر فلسطین در جمهوری آذربایجان نیز با درود به روح ملکوتی امام خمینی(ره) و تشکر و قدردانی از حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم فلسطین، جنایات اسرائیل در سرزمین های اشغالی را محکوم کرد و حمایت کشورهای اسلامی از آرمان فلسطین برای آزادی قدس شریف را خواستار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار